/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
El buskrydder Findes den Hvor
Fra : svendgiversen
Vist : 2343 gange
143 point
Dato : 21-06-11 21:41

Jeg ved godt at en el dreven ikke har samme drejningsmoment som en brændstof busk rydder,
men den er jo lettere at starte, og jeg klipper ikke ledningen.

Findes den overhovedet på markedet i Danmark og/eller Nord Tyskland?

Og i så fald hvor køber jeg den??

Accepteret svar
Fra : nikodk1994

Modtaget 153 point
Dato : 21-06-11 21:53
Kommentar
Fra : nikodk1994

Dato : 21-06-11 21:55
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-06-11 22:08

Hejsa Svend.
I et hvert godt byggemarked i Tyskland kan du købe alle dem du vil.
Vi købte for år tilbage en dernede og den fungerede fint ...lige til ledningen røg sig en tur.
Jeg siger IKKE hvem der så var skyld i det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-11 23:19

Det er ikke en græs trimmer jeg efterlyser, men en rigtig græs rydder med roterende kniv.

De først viste ser for kleine ud, og Ja jeg må vist ned over grænsen igen...

Foreløbig tak

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-06-11 06:04

Du kan købe el-buskryddere flere steder herhjemme.
Her er et eksempel på en kraftig med metalklinge: http://www.makita.dk/Default.aspx?ID=58

Pas på med at købe i Tyskland. Du kanm risikerer at du ikke kan købe reservedele herhjemme.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-11 06:41

Jeg vil ikke mene at den er klein da det er en af de 2 kraftigste eldrevne på markedet, og Wolf er et virkeligt godt mærke indenfor haveværktøj.
Den viste har en motor på 1000 watt.

Den største fra Texas er på 900 watt.
Bosch har også en på 900 Watt, og Flymos største "damemodel er på 500 watt.
Endelig er der Stihl der også har en maskine på 1000 watt.

Søg "brushcutter" på Google.

Men som Du selv nævner skal Du nok syd for grænsen, der kan jo være andet end en bus-krydder på traileren.......bøvs.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-11 07:46

Citat
men den er jo lettere at starte, og jeg klipper ikke ledningen

Den må du lige forklare

Hvilken "ledning" skulle du klippe på en benzindrevet....

Du kan KUN klippe ledning på en ledningsdrevet

Er det en med AKKU du søger ?????

En sådan klipper ikke særlig kraftige "græsstrå" med mindre det er med "savklinge"

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-06-11 08:16

Tak for svaret nikodk1994.