/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kender i Lebara?
Fra : o.v.n.
Vist : 1511 gange
200 point
Dato : 21-06-11 20:09

Hej jeg overvejer at skifte mit mobil abonnement hos Telmore ud, det kniber med at få brugt mindste forbruget og så kommer der en afgift på 7,50 hver måned oveni
jeg har været inde og læse på hjemmesiden hos Lebara og det ser jo billigt ud, er der noget skjult som jeg skal være opmærksom på?
Håber på svar fra nogle som kender selskabet men i andre må gerne være med til at vurdere om det er så billigt som det ser ud til
Med til min overvejelse af Lebara er at de bruger Telenors net, Telmore som jeg har nu bruger TDCs net og der er perioder med meget dårlig dækning fra TDC, søndag og mandag i denne uge kunne jeg ikke ringe hjemmefra med mobilen så skiftet til Telenors net er ret vigtigt

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-06-11 20:15

TDC er det firma med den bedste dækning, så du skal ikke skifte til Telenor

Med Lebara, skal du sørge for automatisk optankning, ellers er det for dyrt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-11 20:17

Jo jeg vil skifte til Telenors net som har en bedre dækning der hvor jeg bor

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-06-11 20:23
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-11 21:00

Brug M1 - så kan du nøjes med at betale for det du bruger, om det så kun er 50 øre om året

Og så kører det på danmarks bedste net - TDC....

Det er ikke verdens billigste minutpris, men til gengæld den mest retfærdige......

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-06-11 21:05

Refi, spørger påstår at TDC ikke er det bedste!!

Hvorfor ikke bare købe taletidskort??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-11 21:13

Måske er TDC det selskab som dækker bedst, sådan helt generelt på landsplan, men min arbejds telefon har Telenor abonnement og har altid fuld styrke i antenne visning, min privat telefon med Telenor (TDCs net) har altid kun en måske to streger eller slet ingen i antenne visning og her søndag og mandag kunne jeg ikke ringe fra den, så det er ret vigtig at komme over på Telenors net, CBB mobil og andre er også muligheder, det var bare meget billigt det jeg læste hos Lebara og jeg håber at nogen kender selskabet.
Telia kommer ikke med i mine overvejelser, der er for mange som jeg kender der er utilfredse brugere der og har besvær med at slippe derfra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-11 21:15

Der var engang at man kunne købe et 100kr. taletids kort som var aktiv i et år, det tror jeg ikke man kan nogen steder mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-11 21:18

Citat
min privat telefon med Telenor (TDCs net)

Telenor bruger da ikke TDCs net

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-11 21:22

Citat
Der var engang at man kunne købe et 100kr. taletids kort som var aktiv i et år, det tror jeg ikke man kan nogen steder mere

Som sagt M1....

Eneste krav - MINDST 1 opkald om måneden (behøver blot et være af 1 sek. varighed).....

Dine 100 kr. kan således række i 10 år hvis forbruget er lille nok

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-11 21:24

OMer jeg troede at jeg havde læst korrektur men nej det er Telmore som der også står i spørgsmålet der er det selskab hvor jeg i øjeblikket har mit privat abonnement

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-11 22:05

Her er en overskuelig prisoversigt over alle mobilselskaber (så vidt jeg kan se)

http://www.taletidskort.com/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-06-11 22:40

har desværre ingen erfaring med . Lebara,.. men
M1,.... er 'super' til lavt forbrug,..

har et gl. abonnement hos M1, på en tlf. jeg sjældent bruger,
kører over betalingsservice,.. koster 0 kr, ved 0 forbrug,
betaler kun for evt. forbrug,

TDC dækning, 0 problemer,.. ingen opkrævning,

kan varmt anbefales,...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 21-06-11 22:51

Jeg kan også kun anbefale M1. Jeg benytter "Gratis50" som giver 50 min. samtale og 50 SMS om måneden til 0 kr. og ellers som refi skriver blot kræver en gratis opringning om måneden.
http://m1.dk/Priser/#tab:abbprices,abb

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-11 23:03

Hvis i ser i mit link, hvor der kan sammenlignes priser, så er det altså ud som om Lebara er billigere end M1

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-06-11 06:42

Måske kan du have glæde af at læse andre brugeres bedømmelser:

http://www.bedoemmelse.dk/emner/lebara-mobile.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-11 07:31

Citat
Lebara er billigere end M1

Hvordan kan noget være billigere end 0

Får man penge for at ringe

Det selskaberne gør er jo blot at lave en "billigpris" ved et bestemt forbrug.....

Bruger man mere eller mindre er det pludselig et andet selskab der er billigere - og sådan har det altid været....

Det er ENE OG ALENE DIT specifikke forbrug der bestemmer HVEM der er billigst - Hvad der er billigt for den ene er dyrt for den anden....

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 22-06-11 11:38

Vi er efterhånden nogen stykker, der er skiftet til Lebara. Vi skiftede den 24 dec. 2010. Jeg siger dig, ALDRIG har det været så nemt at skifte!!!!
Alt virkede med det samme, man skal selv lægge pinkoden ind for at låse tlf, men så er man også med. Du skal selv være aktiv for at oprette tlf-svarer. Når du sender sms, betaler du 10 ørs stk., men vær opmærksom på, om din tlf. er indstillet til at kvitere for den sendte sms, for det skal du også betale 10 øre for, men det undgår du ved at indstille tlf.

Vi betaler gladeligt 49 øre i opkalderafgift for at tale gratis med vores venner/bekendte i ½ time og kan så ringe op igen - hvis det bliver nødvendigt.

Vi har en søn i San Diego - 49 øre i opkalderafgift og 19 øre i min. for at tale med ham i USA - INGEN kan gøre det billigere!!!

De har også en udemærket service. Der er INGEN fælder af nogen art. Som oftest er det sådan, at når noget er for godt til at være sandt, så passer det nok ikke, MEN er er det sandt og det passer. Vi har aldrig være gladere, mere tilfredse og haft bedre dækning, end med Lebare. Det kan bare anbefales!

Kommentar
Fra : grow

Dato : 22-06-11 11:49

Det er fint alka, men for at lave en krølle på denne tråd, så spørger jeg - hvorfor benytter du ikke Skype til samtaler med din søn i San Diago?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 22-06-11 11:51

Undskyld. Selvfølgelig San Diego

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-11 16:31

Tak for de mange indlæg nu er jeg sikker på at jeg skifter til Lebara efter den anbefaling som Alka er kommet med og som før nævnt: Tro det eller lad være TDC har en elendig dækning lige der hvor jeg bor og ude i "byen" dækker alle selskaber.
Snak bare videre jeg lader spørgsmålet være åbent nogle timer endnu, jeg er nemmerlig også lidt nysgerrig angående Skype som jeg ikke kender, så kom frem af busken og fortæl om Skype Grow og Alka

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-11 16:43

Nu blev jeg godt nok ikke spurgt...men skype er genialt

Hvis du kender til msn, så kan Skype virke på samme måde, -hvor du skriver samme - og også kan sende filer til hinanden

Derudover kan du gratis ringe andre op - pc til pc - og har begge webcam, så kan man også se hinanden - mange bruger bare den indbyggede mikrofon i pc'en, men jeg bruger headset, for ikke at høre mig selv i "modtagerens" højtaler

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=skype+download&oq=skype&aq=1&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=736l2520l0l7l6l0l1l1l0l220l847l0.4.1l5&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=3d565df3b6b8f700&biw=1516&bih=656

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-11 16:45

Noget jeg som mor synes er smart ved Skype i forhold til msn

Når jeg skriver til en på msn, men hvor der måske bliver spillet i fuld skærmstørrelse, så ses det ikke at jeg har sendt en besked.... men hvis jeg ringer op fra Skype, så popper jeg op lige midt på skærmen---

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-11 16:49

Alle er selvfølgelig velkomne til at komme med deres mening, jo jeg kender og bruger msn også til snak, det kan man nemlig også med det program, har du aldrig prøvet at klikke på Ring op til en computer? Så på med ørebøfferne og prøv

Kommentar
Fra : grow

Dato : 22-06-11 16:53

Jeg kommer gerne ud af busken o.v.n.
Skype er et gratis program til computer, som tillader dig at skrive eller tale med alle andre brugere på verdensplan ganske gratis.
Hvis din og modtagerens computer har webcam kan I også se hinanden medens I taler sammen.
Man kan også ringe til en modtager der ikke har en computer, men det koster lidt. Priserne for dette kan ses på Skypes hjemmeside. Du kan evt. se det på: skype.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-11 16:59

Her kan du læse lidt om priserne, hvis du ringer op fra pc til en tlf

http://www.skype.com/intl/da/prices/payg-rates/?cm_mmc=Skype-_-Dynamic_Content-_-Skype_Credit-_-5

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-11 20:33

Jeg har lige talt med sønnen, som bruger både Skype og msn.... han siger at kvaliteten af lyd er langt bedre på Skype end msn

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-06-11 08:45

grow, det bruger vi også, men det er ikke altid vi lige er i nærheden af en PC, eller sænnen er, så vi bruger begge dele.
Iøvrigt så har jeg problemer med hørelse. Jeg bruger to høreapparater, og har en lille boks om halsen (Icom) med blue tooth, så jeh har trådløs fra mobil til mine høreapparater. Jeg kan have problemer med at høre fra de små højtalere, så specielt for mig, er det dejligt - og billigte via mobiltelefonne!

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-11 18:44

Tak for svaret alka. nu tør jeg godt skifte, det er åbenbart så billigt som der står på siden.
Tak til alle for indlæg

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-06-11 16:22

Selv tak o.v.n.