/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP bærbar pc'er starter ikke op
Fra : hjalex
Vist : 794 gange
35 point
Dato : 21-06-11 15:23

Hej
Min pc'er "fryser". Når jeg tænder den, kommer billedet med Compaq frem og så sker der ikke mere. Ligegyldig hvad jeg trykker på, er dette billede frosset fast. Jeg vil helst ikke slette billeder og lignende på min computer, så er der nogen der ved hvordan jeg kan få gang i den igen uden at slette noget.
'Hilsen Hjalex

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-11 19:53

Sker det også hvis computeren er slukket om natten og du prøver og starte den om morgenen?

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 21-06-11 19:57

Ja, den er fuldstændig frosset. Har prøvet at lukke ned flere gange og starte op igen, men den gør det samme. Har også været slukket hele natten.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-11 19:59

Er computeren varm når den "fryser"?

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 21-06-11 20:07

Nej, det synes jeg ikke - det er bare som om, at den ikke kan komme videre. Den siger heller ikke noget - den står bare på det samme sorte billede med Compaq og ligegyldig hvilken knap jeg trykker på, sker der ikke noget.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-11 20:14

Har du prøvet om du kan komme ind i BIOS inden den "fryser"?

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 21-06-11 20:25

Det kan jeg ikke, for den starter ligesom ikke op. Når jeg tænder computeren, går den direkte ind i det sorte billede med Compaq og så sker der ikke mere. Den lyder heller ikke som om den booter - den er helt stille. Jeg har trykket på adskillige knapper, så snart jeg tænder den. Hvad er det for en jeg skal trykke på som styrer BIOS menuen??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-11 20:31

Det kan jeg ikke huske, men det burde du kunne se på skærmen, der er flere valgmuligheder, F2, F10, F12, Esc, Del og Tab.

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 21-06-11 20:34

Nu har jeg prøvet at tænde og trykke på f2 og f12. I løbet af få sekunder står billedet bare og fryser og nederst i hjørnet står der F2....Startup Check og der sker ingenting.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-11 20:37

Så kan du prøve og tage harddisken ud af computeren og starte forfra med og gå ind i BIOS, hvis du stadig ikke kan, så vil jeg flytte min opmærksomhed over på dine ram.

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 21-06-11 20:40

Kan jeg tage en harddisk ud af en bærbar??Åbner jeg den nedenunder??Tager den ud og sætter den i igen?Det prøver jeg. Vender tilbage i morgen, hvis det ikke er blevet bedre. Tusinde tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 35 point
Dato : 21-06-11 20:52

Ja det kan du sagtens, det er dog lettere på nogen bærbar end på andre, kom med din model så skal jeg prøve og google det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-11 21:00

Fra en HP Compaq 6120 som fryser en gang i mellem.
Prøv lige dette:

Tag strømforsyningen fra computeren.
Tag batteriet ud.
Vent ti minutter.
Tryk på startknappen og hold den nede i 10 - 15 sec.
Sæt strømforsyningen til.
Start computeren.
Hvis den kører så luk den ned igen.
Sæt batteriet ind.

Start computeren

Godkendelse af svar
Fra : hjalex

Dato : 22-06-11 08:33

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 22-06-11 08:34

Tusinde tak for svarene. Jeg prøver dit forslag Eyvind. Håber det virker.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-11 08:56

Er problemet løst?