/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Video klip på facebook
Fra : akle
Vist : 584 gange
200 point
Dato : 21-06-11 14:08

Jeg har et HD Canon Video kamera hvor jeg har taget små kort film, med henblik på at lægge små frekvenser ind på facebook.
Hvordan gør jeg det og hvad skal jeg have af event. software.
Kan ikke finde noget i brugermanualen om dette.
Nogle der kan hjælpe?

Mvh Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-06-11 14:09

PS.
Det der er optaget, ligger fremdeles på SC-kortet.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-06-11 14:10

Der skulle stå SD-kortet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-06-11 14:13
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 21-06-11 14:14

Jeg synes det er nemmere at gøre det via www.youtube.com .. der operettede jeg en konto, og uploadede mine film dertil - det tager en krig - men hav tålmodighed, og det vil lykkedes

Bagefter går du ind på youtube, og trykker - del - (det står under filmen) så kommer filmen ind på din FB profil

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-06-11 14:23

Foreløbigt TAK, det vil jeg prøve i aften, da har jeg bedst tid.

Mvh Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-06-11 21:36

Hej igen.
Filmen skal åbenbart redigeres først. Hvilket fil-format er bedst?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-11 21:57

Det kan jeg desværre ikke svare dig på, jeg har intet ændret på mine videoer.... men det tager altså meget lang tid at uploade dem til youtube, mon ikke det bare er det?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-06-11 22:00

Du har vel redigeret dine film først, - eller? I så fald, hvilket program har du brugt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-11 22:09

Nej jeg har ikke redigeret--- jeg har filmet med mit alm. Canon ditalkamera,(kan alm. billeder og filme) ikke et videokamera

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-06-11 22:40

Så skal jeg lige spekulere lidt først,for at finde ud af hvordan det hjele gøres.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-11 22:44

Skriver youtube noget til dig, når du prøver at uploade?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-06-11 23:57

Jeg læste linket som Stouenberg gav, og så et video klip vedr. dette. Her blev det oplyst at filmen skulle have et bestemt format. Der blev remset en del formater op, men jeg fik kun fat i WMB-formatet. Det er derfor jeg spørger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-11 06:42

Prøv at uploade filmen som den er, og se hvad der sker

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 07:42

Konverter klippet til avi med Formatoz = kan også klippe filmen i mindre stykker

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-06-11 14:48

Går "i krig igen" i aften.

Nordsted:
Tror filmstumpen fylder for meget da den ikke må være over 2 GB. Skal under alle omstendigheder have checket det først.
Uploadede du direkte fra dit kamera-kort? Det ville jo være det enkleste.

nomore:
Skal prøve at downloade Formatoz i aften, på den anden pc, - denne pc jeg arbejder på, kan ikke klare at åne zip-filer, så går den grasat! (Har endnu ikke fået gjort noget ved dette, for den er helt perfekt på alle andre områder)

Akle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-11 15:00

Citat
Uploadede du direkte fra dit kamera-kort? Det ville jo være det enkleste.

Ehm... det kan jeg ikke huske, men tror jeg har overført til pc'en først, men jeg kan ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne gøre det direkte

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-06-11 19:07

OK. - så må vi se hvad der sker. Har lige sat mig foran skærmen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-11 19:09

Tag bare en hel kande kaffe med

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-06-11 19:24

Jo tak, dog drikker jeg ikke kaffe mere, ej heller the - nøjes med kildevand!!!
Tak alligevel!

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 25-06-11 21:34

Tak for svaret Nordsted1.