/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
løb / vægttab
Fra : dani789
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 20-06-11 18:17

tjaa... jeg er 15år, har 2 kilo i overvægt, og jeg kunne godt trænge til at tabe mig en del (ser ret så fed ud på mave, bryst, lår og ansigt) så tænkte at det nok ville hjælpe at løbe. men har en elendig kondi så jeg kan ikke løbe særlig langt før jeg bliver forpustet og eller det begynder at brænde i læggen, skal jeg bare løbe og så ignorere den brændende fornemmelse eller hvad skal jeg?
håber i har nogle tips herinde

og så vil jeg lige høre hvor tit jeg skal løbe? hver dag eller 2-3 gange om ugen?

syntes selv jer ser ret fed ud (især lårene) og det ville i hvert fald hjælpe lidt på min selvtillid når det gælder om piger

(jeg hader lidt at stille spørgsmål herinde men det er der man får de bedste svar )

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-11 18:36

Det der, ud over at løbe eller dyrke anden sport, hjælper mere, er
at lægge dine kostvaner om...

Du spiser sikkert for megen Burger og drikker for meget Cola,
spis magert, rigtig kød, med urter og grøntsager til.

Det sikre tabe råd, givet af en ekspert her fra kandu, er: Luk munden og Let røven...

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 20-06-11 18:39

Luk munden og let røver - den er sgu god
Men det er jo hele sandheden.....

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 20-06-11 19:03

undrer mig over hvorfor alle tror at jeg går på mcdonalds burker king og sådan noget, spiser burgere og alt det... jeg har faktisk aldrig været på burger king, det er et år siden jeg var på mcdonalds og der spiste jeg heller ik meget. og så har jeg heller ik drukket cola i over en måned, spiser heller ikke slik eller noget, spiser det der kommer på bordet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-11 19:11

> spiser det der kommer på bordet

Så er det jo hyn, der kommer på bordet, vi skal have fat i:
Er der mange gulerødder og meget salt her om sommeren, og brocoli og kål om vinteren?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-11 19:50

Det skal ikke absolut gøre undt at dyrke motion og tabe sig.
Husk at drikke vand...................rigeligt med vand.
Kondition er noget der oparbejdes langsomt.
Du kan brænde fedt af ved en puls på ca. 160 (min) og samtidig få en bedre kondition.
Men din mave er noget af det sidste du kan se det på - med mindre du specielt laver øvelser mod mavefedt (dem kender jeg ikke)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-11 19:59

>og meget salt
der skulle naturligvis have stået: salat

sorry
Svend

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-11 20:26

Du bør løbe ca. 3 gange om ugen, 30-45 minutter pr. gang. Det er godt for din kondition, men du taber dig ikke automatisk en masse af den grund. Hvis du vil tabe dig er du nødt til at spise mindre. Men du skal helst spise lidt, lige efter du har været ude at løbe.

Hvis ikke du kan holde til at løbe 30 min, så skift mellem at gå (hurtigt) og løbe, efterhånden vil du kunne løbe større og større del af turen. Det må godt gøre lidt ondt mens du løber, men dagen efter skal du være frisk ingen. Hvis det gør for ondt kan du prøve at cykle i stedet, det hjælper også på konditionen og du forbrænder mindst lige så mange kalorier.

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 20-06-11 20:27

Lyder godt fun2 - den vejledning snupper jeg også til mig.
Jeg SKAL også igang .....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-06-11 21:33

Jeg har haft stor glæde af endomondo, som er en lille smart og gratis app til smartphones, som HTC og iphone.
Den holder styr på hvor langt og stærkt man har løbet og hvor mange kalorier man har forbrændt. Det øger min motivation og jeg begynder konkurrere med mig selv, vil forbedre mine egne tider. På nettet kan man følge med i udviklingen i ens tempo.

Godkendelse af svar
Fra : dani789

Dato : 21-06-11 17:38

prøver lige at hente den app og så starter jeg på mandag