/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Cykkelrute
Fra : lham
Vist : 921 gange
50 point
Dato : 20-06-11 07:56

Cykle fra Århus til Klitmøller ( 7700 thisted )

Hvor på nettet (gratis ) finder jeg et sted som kan finde ruten så jeg kommer mindst muligt på landeveje -helst på cuklestier/naturstier /nedlagte jernbaner mv. Må gerne kunne beregne samlet distance og deldistancer.

Har søgt noget bla
http://www.dcf.dk/composite-46.htm
men det ser ud til at være noget med at købe bøger for flere hundrede kroner.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-11 08:22
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-11 08:23
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-11 08:49

Med den ønskede rute bliver du nødt til at kombinere flere cykel veje:

Kør først vestpå til hærvejen, vist bedst gennem Silkeborg Ådal, mit kendskab kommer senere...

Følg så hærvejsruten til Viborg og her har du to muligheder til Skive:
Over Daugbjerg Mønsted med kalkgruberne eller over min hjemby Skals,
her kan jeg anbefale den sidste, og du cykler over Virksund dæmningen, det vil du ikke fortryde,
Kig dig tilbage og du ser to gravhøje: "Marens Patter".

Fra Skive kører du mod Mors, Limfjordens Perle, hvor min kone er født,
her fortsætter du ikke til den anden bro på Mors, men kører nordpå og tager Feggesund færgen,
så er du i Thy på 10 minutter...

Kør til venstre over dæmningen og du finder igen små Margurit veje til Klitmøller...

Det var jo ikke lige det link du ønskede, kun uddrag af mit lokalkendskab,
hilsen Svend

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 20-06-11 10:06

Her:
http://www.dk.map24.com/
Du kan vælge i dine ruteindstillinger at du er fodgænger, så fravælger den pr. automatik motorveje og andre "svært fremkommelige" steder.

Du kan lægge punkter ind på vejen hvis der er steder du gerne vil forbi.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-11 10:45

Nedlagte jernbaner kan faktisk let lures af på Krak eller Google Earth fra bestemte højder, det ses som bløde buer og lige strækninger, mange steder med levende hegn.
Finder man disse kan man zoome ind og se om de er lavet om til stier, og hvor man kan hoppe på dem.

På Google Earth kan man vælge at få vist jernbaner, men der bliver kun vist dem der er i drift.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-06-11 07:50

Nordsted
fint nok med de nationale cykkelruter men hvis man skal følge de angivne ruter bliver omvejen alt for lang . Jeg vil gene NV over fra århus til Viborg for at spare kilometer, men der er ingen "national rute

svendgiversen
Det handler om datter og svigersøn . Er selv vokset op på Mors og har cyklet utallige gange til Klitmøller , men aldrig fra Århus til Nykøbing.
Ideen med at køre til Feggesundfærgen er god nok bortser fra turen i alt bliver noget længere, og delen gennem thy er kedeligere end den fra Vildsund til Klitmøller.

Kontoverdenen
Det er noget af det rigtige , men selv om jeg vælger fodgænger bliver jeg alligevel bedt om at "køre" i rundkørsler og i det hele taget færdes meget på forholdsvis trafikerede veje-siden skulle have en option hvor der kunne vælges cykler og så flere valgmuligheder for rute fra A til B

jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu-svaret må være derude !

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 14-07-11 08:25

Tak for svaret Kortoververden.
det mest brugbare af de indlæg der kom