/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
madding powerbait eller snegl ?
Fra : Cimbombom
Vist : 2809 gange
60 point
Dato : 19-06-11 22:16

hej
når jeg fisker ved færskvand eller brakvands søer

bruger jeg oftest , majs, melklister brød, rengorm, kunstigflue, hvis jeg fisker med flåde.

men har tænkt på om jeg kan bruge powerbait, ved nemlig at det bruges ved put and take søerne.

der er, skaller, aborre, gedder, ørred, brasen, sandart, og ål i de søer jeg fisker. er der nogle af disse som kan fanges med powerbait ?

så har jeg læst på en hjemmeside at nogle fisk spisser snegle. hvad er det for nogle sneglearter kan den sorte skov snegl eller dræbersneglen bruges som madding ? eller er det andre slags snegle.. og hvilke fisk kan man fange med dem..

hilsen cimbombom.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 60 point
Dato : 20-06-11 20:28

Hej....Cimbombom
Det at bruge snegle til agn er nok mest til fiskeri i havet -jeg tror ikke at du vil få det helt store på dette.
Powerbait er mest beregnet til ørredfiskeri i put and take som du selv er inde på -Jeg har dog hørt at nogle har fanget med dette i havet men???
Jeg bruger mest det som naturligt findes i det vand jeg skal fiske i eller det som ligner eller kan pirre fisken til hug...
Nu er jeg ikke den helt store ferskvands fisker men har dog prøvet flere gange med god held.
Gedder har jeg fanget med store blink eller woblere . Jeg har fisket med stålforfang trekrog og en hel sild som madding efter gedder og fanget fine fisk med dette agn.
Aborre har jeg fået på små spinnere og regnorme .
Ål har jeg fanget med hele rå rejer og sildestykker samt orm.
En ting jeg har fået en del småørred på er ved at bruge et flåd som går let i vandet uden at lave for meget støj og så have en lille krog med regnorm og et spilhagl over krogen . Krogen er ca 1 meter under flåddet .Kast dette ud og rul meget langsomt ind.
En anden ting er at kombinere flere forskellige agntyper på samme krog.

Held og lykke ......eller knæk og bræk

sverola

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 21-06-11 18:21

sverola hvilken slags snegle bruges til hav fiskeri?

og kan aborre og gedder også finde på at bide på powerbait eller er det kun ørreder der gør det ?

wobler og rengorm og sild har jeg selv fanget med, ved det virker.

men gider ikke bruge rejer eller muslinger, de ryger hele tiden af krogen.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 23-06-11 19:57

Tak for svaret sverola.