/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 / Gamle programmer
Fra : stilkene
Vist : 878 gange
100 point
Dato : 19-06-11 11:11

Jeg har fået installeret Windows 7 på min pc., og kunne ønske, nogle af mine gamle programmer til at køre på dette. Hvordan installerer jeg så de virker? -Eller kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-11 11:19

Hvilken version af 7 har du? Har du pro eller højere, så kan du installeret programmerne i XP mode, har du lavere version end pro så kan du højre klikker på genvejen og vælge egenskaber, der skal du så vælge fanebladet "Kompatibilitet" Det skal du så sætte flueben i "Kør dette program i kompatibilitetstilstand for:" og så starter den bare med den øverste og fortsætter derned af indtil det fungere.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-11 13:11

Version "Home Premium 64 bit", og det er sønnen der klarer dette, så min viden er begrænset.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-11 15:14

Så er det kompatibiliteten I skal arbejde med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-06-11 16:26

Home Premium er ikke god til at køre gamle programmer har jeg fundet ud af. Jeg har købt Ultimat og her går det helt fint.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-11 16:39

Ja Granner, jeg har en tanke om at du kan have ret. -Jeg prøvede at køre kombatilitetstilstand, men jeg fik hurtigt svar om det ikke kunne køres.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-11 17:02

Der er ikke nogen forskel på om du køre home premium eller ultimate, funktionerne er de samme dem er der er i home premium som også er i ultimate.

Hvilke kompatibilitetstilstande har du prøvet?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 19-06-11 17:20

Jeg har samme problem, lytter lige med her

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-11 17:59

Webnoob. - Kun når jeg tager egenskaber i installationsfilen, og kører konpalitet- derfra.
Det er vist det eneste jeg kan finde ud af, ellers må der yderligere forklaring til.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-11 19:15

Du skal installere programmet som man normalt gør og så skal du gøre det på den fil så du starter programmet med eller på genvejen til den fil så starter programmet.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-11 19:58

webnoob. ----Så langt tillader den slet ikke at jeg går. Den stopper simpelthen, -eller virker slet ikke på knapperne/ordrene, jeg ønsker.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-11 20:55

Hvad er det for et program du prøver og installere?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-06-11 21:15

Jeg startede med at have premium, men der ville de gamle programmer ikke virke, så købte jeg ultimat og nu kører de gamle programmer lysteligt. Jeg downloader mange gamle gratis programmer (spil) og de kører alle uden problemer.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-11 21:47

webnoob. -- Jeg har i mange år brugt et fotoprogram "Photo Plus 4", det er jeg lidt du`s med, og det kan det som jeg gerne vil bruge. Selvfølgelig er der mange andre programmer der kan det samme og mere, -men det er jo ikke det det drejer sig om.
Desuden har jeg brugt meget " Ms. Office 97", som jeg har samme forhold til, men jeg prøver nu at erstatte det med "Open Office", så det kommer nok engang, men starten er "træls".
granner01. --- Det er udmærket med at købe andre styresystemer, men så vil jeg hellere tage til tåls med at jeg ikke kan bruge de gamle programmer, - jeg troede bare at der kunne være en nem løsning.
På den bærbare har jeg også Win. 7, der har jeg heller ingen problemer, så det er sikkert en anden udgave, - Jeg kan have en fornemmelse af at det kunne være for at det er 64 bit.-versionen.
Er der ingen nem løsning, --ja så er det det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-11 22:01

Aj nu må I altså stoppe, der er ikke nogen forskel på de funktioner der er i windows 7, om det er home premium eller ultimate. Den eneste forskel der er, er at ultimate har funktioner som ikke findes i home premium. Hvis programmet ikke vil installeres, så skal du have fat i kompatibilitetstilstand og det skal kunne lade sig gøre. Selvfølgelig er der programmer som ikke vil, men de fleste ville kunne virke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-11 22:09

Fra Webnoob
Citat
Du skal installere programmet som man normalt gør og så skal du gøre det på den fil så du starter programmet med eller på genvejen til den fil så starter programmet.
og fra spørger
Citat
Så langt tillader den slet ikke at jeg går. Den stopper simpelthen,
I har gemt at fortælle spørger at man altid installarer programmer i Windows 7 ved at højreklikke og klikke på Kør som administrator, kompabiliteten er spørger slet ikke nået til endnu
Bare et bud på en mulig årsag

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-11 22:37

o.v.n. .-Nej desværre, jeg kommer ikke videre. Meget hurtigt kommer der et skilt: " Cannot execute E:\iphoto\ip4.eng\Setup.exe ".

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 20-06-11 11:32

Det er ikke lykkes mig og finde noget på nettet om det program, men det lader til at programmet er hardcoded til windows XP og så skal du have fat i XP mode eller muligheden for at køre programmet fra en virtuel PC. XP mode til windows 7 er kun tilgængelig for 7 pro og opefter.

Godkendelse af svar
Fra : stilkene

Dato : 26-06-11 07:10

Tak for svaret webnoob.
Jeg er dog ikke kommet videre, og tror helt bestemt på at det er fordi det er version 64-bit.
Min søn har stadig forbindelser,- han vil prøve at trække på disse, -så må vi se, ellers tilvænner jeg mig sikkert andre programmer..