/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indbygning af skabsfryser bag skydelåger
Fra : Lindaha
Vist : 1075 gange
100 point
Dato : 19-06-11 10:53

Hej

Er det muligt at have sin skabsfryser bag skydelåger? Hvordan vil det påvirke varemudviklingen fra fryseren at være spærret inde? Hvor meget ventilation kræver den? Vi har en ny skabsfryser fra 2011 fra GRAM

Mvh
Lindaha

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 19-06-11 11:00

Hvis du lukker den helt inde, kan dem ikke komme af med varmen, maden bliver for varm, og fryseren bruger en masse strøm. Hvis du har været på hotel med en minibar lukket inde i et skab, og fået lunkne drinks, ved du hvad problemet er!

Så du skal lave noget ordentlig ventilation i bunden og toppen af lågerne samt bag fryseren. Der står garanteret noget om mindstemål for afstande til væg, skabe mv i vejledningen til fryseren. Jeg ville tro,du skal op på nere end der står i vejledningen, hvis du spærrer den helt inde.

Jalousilåger (som sikkert ikke passer til dit køkken) ville nok være en god ide!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-11 11:04

Yes - den bliver kvalt, hvis du "pakker den ind"

Godkendelse af svar
Fra : Lindaha

Dato : 24-06-11 17:16

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-11 18:03

Selv tak, Lindaha.