/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
ungarn ..
Fra : Helle10
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 19-06-11 10:42

hejsa

er der nogen af jer der kender dette sted? er det meget trist, eller er der gode muligheder for at finde spisesteder, markeder og lign.
Vi tænkte på den bungalow på 61 m2 der ligger i tilknytning til hotellet.

God sommer til alle :)

Kommentar
Fra : oppes

Dato : 19-06-11 10:57

Nu skriver du ikke forhenne i ungarn du skal

Kommentar
Fra : Helle10

Dato : 19-06-11 10:59

haha undskyld, glemte linket :D

http://www.friferie.dk/inspiration/Ungarn/Balatons%C3%B8en/Tihany/Club_Tihany#U8200/210

tillægs spg. jeg læste om Gellert badet i Budapest og det ser jo skønt ud, hvis vi ville besøge det, skal man så bo på hotellet?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-11 11:11

Jeg kender ikke det pågældende hotel, men Balatonsøen er et udmærket ferie sted,
selv foretrækker jeg Visigrad ved Donau længere nordpå,
der er det ikke så overendt og der ikke langt til hovedstaden med bus...

Det var der vi stoppede muslimerne første gang, nu kniber det igen.

Og så ligger golfbanen på en ø i Donau, et fantastisk sted.

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-11 15:33

Gellért-badet er frit tilgengæligt for alle - man skal altså ikke bo på hotellet for at benytte det.

Der er mange andre lignende bade - de er lige så gode.

Budapest er meget langt fra en trist by. Der er liv og glade dage, dejlig mad, og hvis man ikke lige er til luksusrestauranter kan man spise virkelig godt for få penge.

Der er gode indkøbsmuligheder. Og der er meget rent overalt.

Der er meget fine transportmuligheder; metroen, både den nye og den gamle, kører med 3-4 minutters mellemrum og man kan komme så godt som overalt i byen. Der er også sporvogne og busser, men de er i sagens natur en del langsommere.

Mange mennesker taler engelsk eller tysk og der er altid nogen som tilbyder hjælp hvis man ser fortabt ud. Man skal selvfølgelig passe på sigøjnere - ohnej, undskyld, de hedder jo romaer nu, men det er de ikke blevet bedre af.

Vær opmærksom på at Ungarn bruger Forint. Man kan betale med $, £ eller € men det kan ikke betale sig. Man kan veksle hjemmefra, men vekselkursen er ikke mange ører dyrere på stedet hvis man bruger sit Visakort - eller Mastercard, for den sags skyld.

Alt-i-alt er Budapest en meget positiv oplevelse.

God tur

Godkendelse af svar
Fra : Helle10

Dato : 12-07-11 21:53

:D