/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
blokere web
Fra : storebror30
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 18-06-11 10:39

Hej

Kan man ikke blokere visse sider på internettet i internet explorer. eller skal man have et program til at gøre det hvis man skal er der nogle der kender et gratis program

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 10:47

XP PRO
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
åben filen med Notepad og indtast webadressen uden HTTP/
husk at der skal være et par tal foran + mellemrum
og siden er blokkeret

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 10:48

Citat
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært

127.0.0.1 localhost

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 10:50

NB: du behøver ikke at indsætte en IP adresse
Citat
127.0.0.1 www.kandu.dk

er nok

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 10:50

mener endda ikke du skal have WWW med, men prøv med og uden

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 10:55

Og husk at gemme, eller virker det ikke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-11 10:56

Som nomore skriver så kan man bruge hosts filen til at blokere for alle de websider man vil, bare man kender adressen. Det kan dog være en dårlig ide og pille i hosts filen hvis man ikke ved hvad man skal skrive og nomores guide er lidt mangelfuld. I stedet synes jeg du skal informere os om hvad windows version du har og hvad internet explorer version du køre med. Der er forskellige funktioner indbygget som man bruge uden og være bange for at beskadige vigtige windows conf. filer.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 11:00

Hvad mangelfuldt er der i den
127.0.0.1 www.kandu.dk med eller uden www, kan alle da finde ud af
samt det kan slettes på 2 sekunder og der er ingen skade sket
men brok kan alle s_u aflevere.
Citat
uden og være bange for at beskadige vigtige windows conf. filer

Alt kan slettes lige så hurtigt som det er lagt i filen...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 11:03

NB: havde jeg ikke skrevet om HOST filen havde
webnoob HELT SIKKERT gjort det.
Men alle veje fører jo til Rom/ før eller siden

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-11 11:05

Citat
NB: havde jeg ikke skrevet om HOST filen havde
webnoob HELT SIKKERT gjort det.

Havde jeg med 100% sikkerhed ikke, råder ALDRIG folk til og pille i windows filer.

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 18-06-11 11:14

jeg kører windows vista & bruger internet explorer 9

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 60 point
Dato : 18-06-11 11:23

Så er der en indbygget funktion i explorer som du kan benytte dig af. Gå ind i internetindstillinger, vælge fanbladet "Indhold", øvest på fanebladet er der noget der hedder "Klassifikationsfilter", derinde har du mulighed for at indtaste webadresser som du ikke vil ha' man skal kunne tilgå fra den computer. Der er en masse lige til funktioner som du kan kigge lidt på, hvis du har bruge for mere hjælp så skriver du bare.

Godkendelse af svar
Fra : storebror30

Dato : 18-06-11 11:32

Tak for svaret webnoob.