/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Labrador
Fra : sigfrid
Vist : 2037 gange
500 point
Dato : 18-06-11 07:34

Nogen her på kandu der kan fortelle mig forskellen på gammeldags lab den store kraftige både i brun og sort og gul,den slankere i brun og sort mere sjællent i gul.
venlige hilsner Sigfrid.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 18-06-11 07:48

Mon den lidt mindre hund du tænker på er - Labrador formel 1??

http://www.ravensbank.com/dan/faq/faq.php?faq=formel-1

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 18-06-11 13:25

Forskellen er dens opbygning og behov for motion.

Som Nordsted1 skriver, så er det nok en Labrador formel 1 du har i tankerne, den kræver utroligt meget motion oog mad/næring, da den jo netop har det ekstra behov for motion, taber den sig hurtigt, og skal dermed have mere mad.

Den anden den alm. labrador, og den er langt mere doven, og har ikke det store voldsomme behov for motion. Da den ikke er så aktiv, har den hurtigt det problem, at den bliver overvægtig. Jeg har selv en alm. ekstrem doven labrador, og han er på diæt konstant. Han bliver gået tur med 3 gange om dagen, omkring 3-5 km hver gang. Han får som regel rester, og alligevel tager han enormt meget på. Denne udgave er også mere en familiehund end den anden, da den er mere stille og rolig.

Men er man en meget aktiv familie, kan den Formel 1 labradoren anbefales. Den har et minimums behov for at gå 3 gange om dagen af 10-15 km. Har selv haft en af dem. Formel 1 labradoren er også en kærlig familiehund, dog foregår alting mere aktivt. Begynd fx at kaste bold med den. Den vil nemt kunne køre 15 voksne mennesker trætte *s* er prøvet.

Men begge racer er dejlige hunde. Så den eneste forskel, ja det er at den ene er mere aktiv, og har et større behov for motion.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-11 14:46

Sikke en gang vrøvl at skrive Trille... en formel 1 er bestemt ikke specielt aktiv, den er bare mindre end den alm. Labrador

Prøv lige at læse mit link

Bortset fra det, er det slet ikke sund for nogle som helst hunde, at blive ved med at kaste bold med dem, de bliver faktisk stressede og kan ikke selv sætte grænser

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 18-06-11 15:58

Jeg er stadig forvirret, hvad der gør forskellen på kraftig og slank lab.
Sigfrid

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-06-11 16:09

Har selv en rød "formel 1 golden"..

HUN har været mere aktiv end de flødefarvede tunge og dumme goldens, hele hendes liv...

Men man skal have haft én før man tror på det..

Er enig i at især de (hyper)aktive hunde kan blive stressede af at rende efter en bold. Men det er altså et udmærket legetøj til f.eks. en berner sennen.. Det er bare ikke altid, hunden gider hente bolden flere gange i træk.. Så må man jo selv.....

Sigfrid, forskellen ligger i avlslinierne. Du skal vide, hvad du køber. Hvem du køber fra. Det er ikke noget du kan opdrage din hvalp til. Hvis du ønsker en rolig familiehund, skal du IKKE købe en retriver af jagtlinier..

Mange opdrættere af retrievere, laver hunde, der specielt er velegnede til jagt. Det vil også sige at det skal være lette,udholdende og aktive hunde, der er skudfaste og glade for vand. OG goldens skal have mindre pels end man helst ser i en udstillingsring.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-11 18:06

Her kan du læse om hundene, og hvad de kræver

Du kan klikke ind på Labrador, og i bunden af siden kan du så klikke videre --- hvis du kan li denne race, så kan du måske godt lide - og så tryk på formel 1

Ud for de farvede "bolde" er der et spørgsmålstegn, tryk på det for at få en forklaring på hvad der menes

http://www.hundeleksikon.dk/

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 19-06-11 07:49

Efter at have læst Ravensbank og Birgitta, kommer jeg til den slutning,der ikke er den store forskel,
andet end det er forskellige genesiske parringer,ligesom som andre typer hunde.?
nogen andre svar.?
Hilsen Sigfrid.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 20-06-11 05:24

Tak for svaret Nordsted1.
og jer andre.Venligst Sigfrid