/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
blomstervand
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1694 gange
50 point
Dato : 17-06-11 21:51

Hvorfor pokker er vores 2 katte helt vilde med at drikke vandet som blomster buketterne står i og undlader det almindelige vand i vandskålen?
Afgiver blomsterne noget kattene foretrækker?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-11 23:31

Katte har mange skøre vaner når det gælder hvad og hvor de vil drikke vand.

Vær blot opmærksom på, at det er en dum ide at lade dem drikke af blomstervandet, da visse blomster er giftige og det kan man så risikere at vandet også bliver.

Accepteret svar
Fra : Trille7

Modtaget 50 point
Dato : 18-06-11 13:30

Hej denevigeuheldige.

Jeg spurgte engang dyrelægen om det samme. Jeg fik det svar, at der var mange typer blomster, som afgiver nogle vitaminer og mineraler, som giver samme funktion som lactolose gør ved mennesker, så det vandet gør, er at de giver katten ro i maven. Så det kunne være et hint om, at det mad de får, måske er lidt for hårdt til deres maver. Bedre svar kunne dyrelægen ikke give mig. Samtidigt til dova's kommentar om giftige blomster, der sagde dyrelægen, at jkatten selv skulle kunne lugte forskel, medmindre at det var en ældre kat, der var begyndt at have lugteproblemer. For det skulle være de der mineraler, de er ude efter.

Trille

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 18-06-11 14:38

Tak for svaret Trille7. Vores katte får p.t. de bedste foderpiller fra dyrlægen så jeg tror simpelthen bare at de foretrækker blomstervandet, måske også fordi vi p.t. blander deres vand med et anti-plak middel mod dårlig ånde. Midlet er købt hos dyrlægen og hedder vet aquadent. De burde efterhånden havde vænnet sig til det, jeg ved det ikke.