/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Erfaring med Ytong massivblokke
Fra : mi-to
Vist : 2444 gange
50 point
Dato : 17-06-11 16:28

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-06-11 18:41

Jeg ved ikke hvad du specielt tænker på at bruge det til, men de svare til H+H porebeton som før i tiden blev kaldt H+H Gasbeton. Materialet har i mange år været benyttet til indvendig ydervægge og skillevægge i huse. De blev også før i tiden benyttet i blokformat til udvendige mure på staldbygninger. Efter min opfattelse er de gode til indvendige mure, men er dårlige til udvendig brug, da regn og frost er hårde ved murene, hvis de ikke får en meget god overfladebeskyttelse.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 17-06-11 18:51

De er beregnet til massiv ydervæg uden isolering og de sku være rigtigt godt isolerede

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-11 21:13

Jeg har bygget med Yton som indervæg engang i Halvfjerdserne.
Der var jern i............................hvis du begynder at save.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 17-06-11 22:10

Det er slet ikk det jeg snakker om har i ikk klikket på linket.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-06-11 23:05

Jeg kan godt på dit link se at det er blokke du vil bruge. De har ikke jern i sig, men det er svært at fortælle om dem når du ikke oplyser noget om hvade skal bruges til. Hvis du forventer at få et ordentlig svar, så må du selv komme med nærmere oplysninger.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 18-06-11 00:31

Øhh bygge et hus

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 18-06-11 03:32

Jeg spørger i indlægget om der er nogle der har prøvet denne blokke som linket fører til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-06-11 08:50

jeg kunne ikke komme ind på dit link i går..............................hopper af igen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-06-11 10:17

jeg byggede et hus i ytong blokke i 1967 de blev limet sammen og senere har jeg limet en synopal skal på , desværre kan man ikke få dem idag , de er ca 2 cm tykke så nu ligner det et rigtig murstens hus men jeg ville nok få muret et hus i rigtige mursten hvis jeg skulle bygge idag

Kommentar
Fra : grow

Dato : 18-06-11 10:45

På landsplan er der bygget forholdsvis få huse med porebeton udvendig, da det altid har været et problem med vedligehold af disse mod frostsprængninger. Det har i perioder været mere benyttet til staldbygninger og sommerhuse. Personligt vil jeg aldrig benytte porebeton som udvendige mure.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 18-06-11 12:30

Citat
Det har i perioder været mere benyttet til staldbygninger og sommerhuse. Personligt vil jeg aldrig benytte porebeton som udvendige mure.

Også til mange garager, og det var faktisk pænt idet der var mønster i blokkene.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 18-06-11 12:34

Der er ikk mønster i de blokke som linket fører til men stadig ingen der har prøvet og bruge den blok.

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 03-07-11 19:50

Tak for svaret LuffeA.