/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fra XP til WIN7
Fra : ara
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 17-06-11 12:09

Hej.

jeg sidder lige nu og vil ligge windows 7 ind.

jeg har pt xp men hvordan gør jeg det.

Jeg har smidt win7 i drevet men der sker intet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-06-11 12:21
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 12:25

Jeg vil anbefale at du tager backup af alle dine dokumenter, billeder og musik filer og så installere windows 7 på en frisk, det bliver du gladest for i længden. For at installere windows 7 på en frisk skal du boote op på cd-rommen. Du kan også opgradere fra XP til 7 og så bliver der lavet en windows.old mappe i dine stifinder med alle dine ting, den metode kan dog godt give performance problemer.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 12:32

Problemet er at der ikke sker noget når den skal boote fra cd-rom drevet.

Jegh når dertil hvor der står at jeg skal trykke på en tast for at
starte fra cdrom. Derefter bliver skærmen sort og der sker ikke mere.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-06-11 12:32

hvis dit cd drev ikke er sat til at boote så vælg det i bios.

det er forskelligt fra pc til pc hvordan du kommer i bios
http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/bios/bios-hlp.htm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 12:35

Citat
Jegh når dertil hvor der står at jeg skal trykke på en tast for at
starte fra cdrom. Derefter bliver skærmen sort og der sker ikke mere.

Hvor længe har du ventet?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 12:35

Den er sat til at boote, men der sker intet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 12:41

Er det en bærbar, stationær? Internt eller eksternt drev, USB eller e-SATA........ vi skal have lidt og arbejde med.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 12:42

Jeg har ventet i ca 3 min hvergang.

Det er sata, stationær.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 12:44

Kan jeg ikke formatere på en anden måde?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-11 12:58

Citat
Problemet er at der ikke sker noget når den skal boote fra cd-rom drevet.

Det er vel os en DVD win7 ligger på, det er nok derfor der ikke sker noget, hvis det er cd-rom drev og det ikke kan læse DVD skiver!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 13:06

Nu er jeg inde hvor der begynder at ske noget.
Jeg kan ikke undgå at den laver en OLD mappe.

skal jeg vælge opgrader eller brugerdefineret for at undgå OLD mappen

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-11 13:54

Så skal du bare vælge "Brugerdefineret".

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 14:03

Tak for svaret webnoob.