/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Bruge gammelt fundament
Fra : huosan
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 16-06-11 18:17

Jeg har nedrevet et gammelt værkstedsskur ved mit sommerhus og vil nu gerne opsætte et nyt. Der er et udmærket eksisterende betonfundament, men hvordan får jeg bunden af det nye hus fastgjort i fundamentet? De gamle forankringer er totalt sammenrustede og ikke til at bruge.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 110 point
Dato : 16-06-11 18:24

Læg et lag med fundamentpap -læg en bundstok af trykimpregneret træ -bor 10 mm hul i stokken for hver meter og bor ned i betonen med murbor ( gennem hullerne) og fæst det hele med murankre ( ekspansionbolte)
Det er hvad jeg ville have gjort ??!!

Godkendelse af svar
Fra : huosan

Dato : 16-06-11 21:22

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 16-06-11 21:24

Bare hyggeligt...held og lykke med projektet