/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
nas server
Fra : Broderpivert
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 16-06-11 15:48

Hej Allesammen.
Jeg har kigget på denne nas server
http://www.pricerunner.dk/pi/744-1252005/NAS-Server/Buffalo-LinkStation-Live-LS-CHL-2TB-USB2.0-Ethernet-10-100-1000-Produkt-Info

Kan man styrre den fra sin iphone, og er det en god en til prisen eller findes der noget bedre til samme pris?????
Hvad kan denne nas server af gode ting??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-11 16:03

Hvad mener du med at styre den? Den bliver vel "styret" via et user interface som køre over inter-/intra-nettet.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 16-06-11 16:20

det jeg mener er at kan jeg logge på min nas server via min iphone 3gs og se de billeder/filer der er på min nas server? Og kan man tilslutte en alm ekstern hdd til den så man får mere plads på nas serveren?
Håber det er lidt forståeligt

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 16-06-11 16:39

Selvfølgelig kan du komme til og se billeder, du kan komme til og se alle dine filer, det kræver bare du konfigurere den ordenligt. Jeg vil ikke anbefale og tilslutte en ekstern harddisk, så skal du hellere skifte de harddiske ud der er i den med nogle større. En NAS server køre som regl med RAID og du vil mindske performance ved og tilslutte en ekstern harddisk.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-06-11 18:33

Den NAS du har sendt et link til er på 2TB (2.000 GB) hvad skal du bruge mere plads til?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-11 19:09

Citat
hvad skal du bruge mere plads til?

Undskyld mit franske Bille1948, men hvad kommer det dig ved. Jeg har en fil-server med 4TB, som næsten er fuld.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 16-06-11 19:12

Jeg vil bare gerne have masser a plads. Men kan jeg gå på min server et andet sted i landet, fra min iPhone 3GS?? Og hvor lang kan den række fra hvor man stiller den op? Har nemlig en søster der muligvis også skal kunne komme på.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-11 19:19

Det kræver at du sætter den op til det og at du giver adgang til den igennem din router.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 16-06-11 20:24

Ok. Er det lige til? Og findes der en guide til dette?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-11 20:51

Det følger vel en manual med til den NAS og en manual til din router kan du vel finde på nettet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-11 21:13

http://originwww.synology.com/products/product.php?product_name=DS111&lang=dan

Jeg har lige skaffet mig denne Synology NAS med 2 TB till 2.000 Kr.
Allt på dansk, kører super fint.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 16-06-11 22:44

Hvad er forskellen på den jeg har kigget på, og den du har valgt?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-11 07:16

Aner det ikke

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 19-06-11 12:00

Tak for svaret webnoob.