/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køletaske til bil
Fra : pifo
Vist : 1370 gange
100 point
Dato : 16-06-11 08:26

Vi har købt en Mazda6, og da turen går sydpå til sommer, vil jeg gerne have en køleboks, som kan tilsluttes udtaget i bagagerummet.
Jeg har set på denne:
http://netbutik.fdm.dk/bilen/kolebokse/waeco-tc-21-fl-ac.html

Lidt pebret pris, men sikkert god. Er der nogen, der har erfaring med andre kølebokse, som måske ville være et bedre valg?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-06-11 08:28

Jeg har købt en hos T.Hansen
Denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5447354925&n=1199147589&pn=1215092205

Den har fungeret både som køle og varme boks upåklageligt i 2 år.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-06-11 08:30

Du skal nok lige smutte forbi HaraldNyborg i denne uge, de kører tilbud på kølebokse til biler.

Hvis du bare skal køre og du er OK med at skulle have afkølet tingene i køleskab først og måske kan smide et par køle elementer i, vil du kunne klare dig med en kølekasse til 300-. kr.
Vil du have en som kan fryse og køle som et rigtig køleskab, skal di smide 2000,-kr De er lavet med en kompressor og ikke bare en blæser over et par køleribber.

Men gør dig selv en tjeneste at se på Harald Nybors tilbudskatalog.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-11 14:15

- jeg ville købe boksen fra FDM. Det gjorde vi i 2005 og den har aldrig svigtet...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-06-11 15:13

Jeg så du ville sætte den i bagagerummet.
Vær opmærksom på forbruget og varmen
fdm tapper 5amp og thansen 4,5. (sæt evt. en "batterivagt" foran boksen)
De er begge, ligesom alle andre kølemaskiner, følsomme for den omgivende temp, så de skal have plads nok til at komme af med varmen.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 19-07-11 17:07

Tak for svaret Stouenberg. Det var dét, vi endte med at gøre, og den fungerer rigtig fint

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-07-11 16:52

- velbekommen pifo og god ferie...