/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvilket access point til fibernet
Fra : honey_monster
Vist : 838 gange
300 point
Dato : 15-06-11 20:53

Jeg har fået 60/60 mbit fiberforbindelse, og det gamle access point (linksys wrt54g) kan ikke "levere varen". Den kan kun lukke ca. 15-20 mbit igennem, og er nu stået af.

Hvilket access point skal jeg så vælge?
Nogle siger N-typen, som skulle kunne levere 60/60 mbit trådløst, og andre siger at man ikke kan få trådløst, som kan håndtere denne hastighed.

Nu spørger jeg jer, om jeg skal købe eks. ZYXEL WAP3205 til 450,- eller om i har andre forslag til under 500,- - eller om jeg skal købe noget billigere som leverer langsommere forbindelse, og så kable forbindelsen når jeg har brug for fuld skrald i hastighed?

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 160 point
Dato : 15-06-11 21:07

den burde kunne gøre det, men det kræver også at din PC kører 802.11n draft

mvh. Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-06-11 21:09

Type "n" trådløst leverer min 130 Mbps, men hvordan det er i forhold til 60 mbit ved jeg ikke, da jeg ikke kender omregningen mellem de 2 hastigheder.

Kommentar
Fra : honey_monster

Dato : 15-06-11 21:23

Jeg har en Acer 8943G som skulle understøtte b/g/n

Godkendelse af svar
Fra : honey_monster

Dato : 15-06-11 22:29

Tak for svaret Mad_Nuser.