/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Mit udstyr forsikret hos ven?
Fra : kartoffel88
Vist : 867 gange
80 point
Dato : 14-06-11 18:22

Hejsa.

Jeg har ikke nogen indboforsikring og jeg har fået et arbejde, hvor jeg får en masse udstyr jeg ikke skal have stjålet.
Men jeg overvejer at have tingene stående hos min søster der har indboforsikring. Gælder det?

(Vil ikke have en selv, da jeg ikke har noget af værdi. Desuden er det kun 4 måneder det drejer sig om mht udstyret).

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 90 point
Dato : 14-06-11 18:24

Jeg vil da foreslå at hele DKs befolkning får deres ting opbevaret på Amalienborg - De er garanteret forsikret

Hvad skal vi dog med forsikringer hvis "naboens" dækker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-11 18:25

Se nu at få tegnet den indboforsikring

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-06-11 18:28

Du kan selvfølgelig have tingene stående hos din søster OG HÅBE PÅ AT HUN IKKE FÅR INDBRUD men hvis dette skulle ske får du nok ikke dækket tingene.
men hvorfor tager du ikke dette problem op med arbejdsgiver ??? Jeg vil da mene at de også er interesseret i at få tingene dækket....Desuden er indboforsikringer ikke så dyre at de ruinerer dig .....helt...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-11 18:54

Citat
Jeg vil da foreslå at hele DKs befolkning får deres ting opbevaret på Amalienborg - De er garanteret forsikret

Hvad skal vi dog med forsikringer hvis "naboens" dækker

Et godt tip.............

Jeg burde igrunden også at kunne låne naboens nr.plade.Han holder alligevel mest hjemme.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 14-06-11 19:09

Haha... ja jeg kan godt se i bakspejlet at det lød lidt naivt
Problemet er at jeg bor på indre Nørrebro og det er hunde dyrt med indbo forsikring. Især når jeg ikke har noget af værdi. Jeg ville kun være irriteret over at der havde været fremmede i min lejlighed og ikke så meget for tingene de ville smutte med.
Nå men det lader til at jeg er nødt til at bruge 5000 kr på det så

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 14-06-11 19:10

Jo jeg kan da lige prøve at høre dem på arbejdspladsen.
Måske jeg kunne lade udstyret være der hver dag, selvom jeg så skal køre lidt ekstra frem og tilbage.. hmmmm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-11 19:55

Citat
Haha... ja jeg kan godt se i bakspejlet at det lød lidt naivt

Efter du har forklaret dig nærmere,kartoffel88,vil jeg da godt beklage mit indlæg.Det var nu ikke for at være sarkastisk,eller fornærme dig.

Heldigvis har du selv,en vist portion humor.Kan jeg mærke.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 20:04

Citat
Men jeg overvejer at have tingene stående hos min søster der har indboforsikring. Gælder det?

JA = hvis hun er forsikret og det er forsvarligt opbevaret.
MIN = Tryg dækker andres opbevarede ting og sager hos mig
dog med visse forbehold = ikke noget med Guld og Sølv

men almindelige brugs-genstande, samt eventuel selv-risiko = 0 for min part.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 14-06-11 20:10

nomore:

Så det du siger er altså at det er dækket hos min søster, hvis jeg da forstår dit indlæg korrekt?

Mosebaek:

Ork ja.... jeg kan snildt klare en masse fis og ballade herinde på kandu Jeg er vist heller ikke for go selv til tider

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 20:39

Citat
nomore:

Så det du siger er altså at det er dækket hos min søster, hvis jeg da forstår dit indlæg korrekt?

Hvem herinde, kan forstå mig.....MEN

JA, hvis det er forsvarligt lukke inde = ALT MED EN LÅS TIL 5 KRONER
så dækker min forsikring alle opbevarede ting og sager, der står i rummet/ ? Lokummet
DOG ikke diverse værdier/ over og så videre, da min forsikring = siger at opbevaring
ikke er andet end (skrammel og gamle cykler osv) men erstattes dog, indtil? mener det er op til 50,000.
Har ikke haft brug for at nærlæse den gennem 15 år, jeg får bare en check = HVIS
MEN derfor kan DU jo ikke være sikker på din Søsters forsikring...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 20:40

Citat
MEN derfor kan DU jo ikke være sikker på din Søsters forsikring...

Min er vist nok en tilvalgs til 50.- om året
ligesom jeg er skadefri ved ENHVER elskade.
Og jeg giver under 1000.- om året får det hele

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-11 21:02

Hvis du har arbedjsrelateret udstyr stående - tror jeg ikke det dækkes af en alm. hus/indbo forsikring.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 15-06-11 09:43

Hvad er det lige for noget udstyr?? FOr en almindelig indboforsikring dækker ikke ret meget værktøj... Og tror de tager lidt forbehold for erhversudstyr...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-11 11:28

Citat
Hvis du har arbedjsrelateret udstyr stående - tror jeg ikke det dækkes af en alm. hus/indbo forsikring

Det gør det heller ikke, for der gælder samme som at kartoflens ting heller ikke dækkes af søsterens indboforsikring.

I øvrigt må det være arbejdsgiverens egen pligt, at sørge for at have sit grej forsikret mod tyveri o.s.v.
Det ville jo være helt ude i skoven, såfremt arbejdsgivere forventer, at ansatte i tilfælde af tyveri, hæfter personligt for grej/værktøj o.s.v., der udleveres for at den ansatte kan udføre det arbejde han er hyret til.

Arbejdsgiver kan kræve, at den ansatte opbevarer tingene forsvarligt, at de ikke bruges i privat øjemed o.s.v....men forsikring mod tyveri, det er arbejdsgivers eget ansvar at sørge for det.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 20-06-11 11:46

Tak for svaret refi.