/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Hjælp til have.
Fra : piaskov
Vist : 962 gange
200 point
Dato : 14-06-11 18:20

Hejsa alle.
Ja nu er pinsen så overstået.
Vi har været en tur på Odense Citycamp i forbindelse med et travløb.
Vi har så også besøgt min familie som er derovre...dvs. min mors som stadig lever.
Min pragtfulde tante og onkel...især min tante... som har været mere forældre for mig end mine egen har voldsomme problemer og jeg ønsker af hele mit hjerte at hjlæpe dem.
Min onkel har fået parkinson i voldsom grad og VIL ikke selv indse athan er meget begrænset i sine muligheder for at passe haven.
Min tante har fået KOL men klarer det nogenlunde endnu . Men hun skal jo klare det hele...både ude og inde.
Hun har en el. cykel som hun benytter flittigt. Hun kører bl.a. på genbrugspladsen med 3 indkøbsposer med haveaffald. det er fuldstændigt håbløst for hende.
Onkel VIL IKKE se i øjnene at han ikke magter mere.
De skal ha' klippet en hæk og i det hele taget lavet lidt ved haven.
Har nogen af jer en ide til hvordan jeg/vi kan hjælpe dem ?? Jeg har lidt tænkt på en form for overraskelse til dem.
Problemet er imidlertid at jeg jo som bekendt bor på Falster og de i Odense.
Det er jo ikke bare en smuttur lige rundt op hjørnet.
De har et stk. datter som er totalt ligeglad og der er INGEN hjælp at hente der.
Svigersønnen er en "hovskisnovski" som kun vil spille golf og bare venter på arven fra dem.

IDEER til en overraskelse efterlyses hermed

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 14-06-11 18:27

Hejsa,

Sødtanke

I første omgang, hvorfor så ikke give dem en kompostbeholder. Så slipper hun for cykelturene, samtidig med at de får god kompostjord.

Der findes sikkert masser af "Handymænd" i lokalavisen i deres område. Lav en aftale med en af disse om at kigge forbi eks. een gang om måneden, resten af haveåret og evt. med snerydning i vinterhalvåret. De koster ikke alverden og du kunne jo give et gavekort på den første omgang

Bluesky

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 14-06-11 18:31

Undersøg om der er havehjælp til pensionister i Odense kommune.

Hvis der er det, koster det ikke så meget at få hjælp af dem, og din tante og onkel kan så selv betale dem, så er der mindre i arv til hovskisnovski

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 14-06-11 20:55

Citat
Undersøg om der er havehjælp til pensionister i Odense kommune.

Det er der, jeg har selv arbejdet i den service.
http://www.odense.dk/Topmenu/Borger/Voksneaeldre/Pensionistservice.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-06-11 21:29

Hej igen.
Ja en kompostbeholder er jo ikke nok når der skal klippes hæk ...desværre for så var problemet næsten løst.
Luffe...det lyder ikke så tosset med den ordning.
Jeg vil lige foreslå min tante det.
Jeg havde håbet på at vi kunne lave et "overraskelses angreb" hos dem men det kniber med at finde nogen der vil/kan hjælpe os.
Og vi kan ikke klare det selv . Leif har jo dårlig ryg så han kan ikke holde til at ordne den store hæk

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 14-06-11 21:37

Det var nu ikke Luffe's ide, med at kontakte kommunen

Pensionist-Service
Kildemosevej 8-10
5000 Odense C
Telefon: 6375 5400

E-mail: pensionistservice@odense.dk

Telefontid: hverdage 7:30 - 12:30

- Vi gør opmærksom på, at der kan være venteliste på nogle områder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-11 21:46

Citat
Ja en kompostbeholder er jo ikke nok når der skal klippes hæk ...desværre for så var problemet næsten løst.

Jeg kører plæneklipperen hen over hækaffaldet, så fylder det næsten intet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-06-11 04:23

Citat
Det var nu ikke Luffe's ide, med at kontakte kommunen

Nej, men jeg lagde linket, istedetfor blot at kopiere ind.

Jeg arbejdede som sagt i servicen, nogle fik kun klippet hæk men valgte så selv at klare resten selv om det var en større kompliceret have.
Af andre sæsonmæssige opgaver klippede vi planterne ned når de var afblomstret i efteråret.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 15-06-11 05:17

Luffe, jeg lagde nu ikke noget link ind i mit første svar kl. 1831

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-11 18:12

Tak for svaret LuffeA.
Linket er sendt videre til Odense...og vi kigger derover når vi får tid.