/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Birgers venner
Fra : anva
Vist : 1000 gange
100 point
Dato : 14-06-11 17:19

Nogen der véd om der er CD´er i handelen med Birgers Venner? De spillede på Dragør kræmmermarked og skal spille igen til Stenlille marked 18. juni. Virkelig velspillende Bamses Venner kopiband! Men har de udgivet noget?
Anva

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-06-11 18:04

Hej anva.
Prøv at se dette link.
Det tyder på der er noget.
http://www.facebook.com/pages/Birgers-Venner/51378106270

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 22:18

Det nærmeste er sikkert
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=Birgers+Venner+download&aq=f&aqi=&aql=&oq=&biw=996&bih=569&cad=cbv

Dog mener jeg at have set samme spørgsmåk på warez-dk
for ikke så lang tid siden, men kan ikke rigtigt finde DET mere.
Dårlig søgemaskine

Hvis det ikke ligger på netmusik.dk så er det åbentbart ikke bevaringsværdigt musik
eller uden copyrights _ eller bare deres egen - fornemmelse for brug af musik.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 22:21

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=FX0vWTjk7NY

Og så en anden Birger

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 22:22

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=FX0vWTjk7NY

=

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-11 22:30

Jeg tror ikke du vil kunne finde nogle cd'ere i forretningerne med dem... det er jo et kopi band, ikke for at nedgøre musikken, men det er jo ikke deres

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-11 22:58

Fra mit link før.
http://www.birgersvenner.dk/
De har altså deres egen hjemmeside. Prøv at spørge der.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 15-06-11 05:21

Pia fordi et kopiband har en hjemmeside, betyder det altså ikke, at de har udgivet musikken - den tilhører Bamse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-11 07:17

Citat
Hvem ejer rettighederne til musik og tekst?
I ophavsretsloven står der at den person der skriver et nyt stykke musik, automatisk har ophavsretten til det. Rettigheder til musik og tekst ejes altså af ophavsmanden = komponisten og sangskriveren (tekstens forfatter).

Ophavsretten er en eneret som medfører at ophavsmanden selv kan bestemme om hans musik må bruges, hvordan den må bruges og af hvem den må bruges. Derfor kræver det hans tilladelse hvis andre fx vil indspille hans musik på cd eller andre medier.

Musik der er omfattet af ophavsretsloven kaldes beskyttet musik eller copyrightmusik.

Hvem andre kan eje musikrettigheder?
Ophavsmanden har mulighed for at overdrage eller sælge sine økonomiske rettigheder (fx indspilnings- og kopieringsrettighederne) til andre - normalt vil det ske til et musikforlag. Ophavsmandens ideelle rettigheder kan dog ikke overdrages til andre.

Rettighederne kan også arves på ganske normal vis af ophavsmandens arvinger, idet beskyttelsen af rettighederne først ophører 70 år efter ophavsmandens død.

Ophavsmændene og dem der har erhvervet eller arvet rettighederne kaldes under ét for rettighedshavere.

Tror ikke Käthe vil sælge rettighederne allerede, da den originale musik sælger ganske udemærket

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 15-06-11 17:19

De siger selv at de har udgivet en maxi-cd - de 9 numre kan høres her:

http://www.myspace.com/birgersvenner

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-06-11 21:53

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
De siger selv at de har udgivet en maxi-cd - de 9 numre kan høres her:

Nemlig så...og hvis man gad følge og læse linkene vil man kunne finde det

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-06-11 18:20

Hej Pia

Hvor finder du et link til Twitter og numrene fra deres hjemmeside?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-06-11 20:37

....eller at de har udgivet en maxi-cd overhovede...please tell me, da jeg hader at havde overset noget så væsentligt

Godkendelse af svar
Fra : anva

Dato : 21-06-11 17:18

Tak for svaret piaskov.
Der ER så faktisk ingen CD´er i handelen. Desværre, for de spiller rigtig godt og Birger lyder helt som bamse
Venlig hilsen
Anva