/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
1 el. 2 antivirusprog.
Fra : marcussen1
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 14-06-11 14:43

Når jeg har 2 partitioner, hver med sit styresystem, men på samme harddisk, skal der så også et antivirusprogram på hver af partitionerne?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-06-11 15:15

Jeg mener man kan indstille hvor antivirusprogrammet skal søge. Ellers kan du vel bare installere antivirusprogrammet på den anden partion også.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-06-11 15:17

Du kan med et antivirusprogram klare alle partitions.
Ammitz

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-06-11 15:39

Ja men tænk lige på hvis antivirus ligger på den partion du ikke har booted på så er din PC ikke beskyttet.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 15:56

Citat
hver med sit styresystem, men på samme harddisk, skal der så også et antivirusprogram på hver af partitionerne?

JA, du kan ikke skanne, ved at åbne dit andet drev´s virusprogram
eller også går der total ged i det hele.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 16:00

Du kan jo heller ikke køre det andet system samtidigt med det der er startet op,
så AV program på begge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-11 16:04

Hvad vil du med et antivirusprogram ANDRE STEDER end det drev styresystemet ligger på

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-06-11 16:10

refi......
absolut intet

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-11 16:22

Et antivirus program til hvert styresystem, hvis du for eksempel XP og Windows 7 på hver sin partion så kan antivirus programmet som er i Windows 7 ikke bruges når du kører XP og omvendt, du kan jo kun bruge et styresystem ad gangen
Husk at computer sikkerhed er meget mere end et antivirus program, der skal en hel pakke af programmer til før du kan føle dig nogenlunde sikker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-11 16:25

Ok - jeg misforstod vist spørgsmålet da flere partitioner ikke nødvendigvis betyder flere styresystemer

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 14-06-11 16:29

Tak for svaret o.v.n..
Tak til o.v.n., det jeg var i tvivl om, var om 2 a-virus på samme HARDDISK kunne komme i konflikt.
mvh
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-11 16:34

Tak - 2 antivirus programmer kan aldrig anbefales på en partion eller en harddisk medmindre det er som dit tilfælde med 2 styresystemer, der kan du ikke bruge det antivirus program som er i det styresystem som ikke bruges
1 sikkerhedspakke til hvert styresystem og ikke kun et antivirus til hvert OS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-11 16:56

Nå der er 2 styresystemer på een harddisk - er det 2 delvis adskilte systemer som kører næsten hver for sig, og de skal bruge hver et antivirusprogram osv.
Delvis adskilte betyder at hvis der også er en lagerpartition som begge styresystemer kan se, kan virus godt vandre fra det en system til det andet..............det gælder dog ikke vandring fra windows til Linux ...................... og Linux har stort set ingen virus osv.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-06-11 17:22

Hver partition ses af styre systemet som EN harddisk, så ja du skal have et antivirus par partition.