/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Opsætning af Routher.
Fra : Rustica.dk
Vist : 714 gange
100 point
Dato : 14-06-11 13:53

Hej Kandu-er.
Jeg vil gerne om der er en der kan hjælpe mig med at sætte en Router op.
Jeg har allerede 1 routher, men vil gerne have endnu en på mit netværk, som køre 192.168.10.1
Hvordan skal jeg lige gøre dette ?
Skal jeg tilrette noget i den routher jeg har på nu, ?
Skal den bare sættes til routheren+
Hvordan med at comfig den ? jeg har prøvet at sætte den til min bærbar, (Kabel) men den finder ikke enheden, når jeg søger på 192.168.1.1 (Er lige blevet resat.)

Håber der er en som kan hjælpe mig lidt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-11 14:09

Din router har sikkert 5 stik bagpå.
1 Wan (normalt til dit modem)
4 Lan (normalt til dine computere)

Men der kan også kobles på en anden måde.

Fra en af din nuværende routers udgange (Lan) forbindes til en af den nye routers udgange (Lan)

Altså Lan til Lan og så kan den gamle router stadig styre DHCP (lokal IP)
Den nye router kan så både benyttes med kabel og trådløs.
Denne kobling gør at alle dine comp. kan snakke sammen.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-06-11 14:13

Okay det skal prøves. men hvordan får jeg lige kontakt til Routheren ?
så jeg kan lave en config? Det er en cisco linksys wrt160n v2
Jeg vil nemlig gerne have det sådan at den har sig eget net 192.168.10.1

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 14-06-11 14:30

Sit eget net.
Så skal den monteres sådan i stedet for:

internet.............Wan>router1>Lan..................Wan>router2>Lan.........eget lukket net.

Router1 skal styres fra routerens eget netværk Lan

Router2 skal styres fra routerens eget netværk Lan

Router1 giver selv tilladelse til at router2 kan få adgang til internettet.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-06-11 14:42

Tak for svaret Eyvind.
Det var hurtig hjælp

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-06-11 14:55

Det der med eget net !!!
Enig med Edvind, men vi skal lige være sikker på router 2 hedder 192.168.10.1
mener at læse router1 hedder 192.168.1.1.
Hvis du ikke kan se hvad router2 har af net, så tilslut en PC til et lanstik lad netkortet i denne stå til DHCP (vi bruger næsten ikke andet i disse dage, men alligevel).
Kør en CMD kommand phrompt skriv ipconfig og se hvad ip addresse din PC har fået.
Nu ved du det kør så en brouser og skriv 192.168.xx.1 i addressefeltet, hxor xx erstattet med det tal du finder med ipconfigen. conect til router som admin måske password admin og ret nettet til så det passer dig. Start nu forfra og se om tingene passer.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-06-11 15:40

Ja det var nok lige godt at få med Stone47
Rigtig mange tak for det.