/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
GPS log dine Foto vha. iPhone
Fra : PeterPeter
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 14-06-11 09:51

Kære alle

Jeg skal ud på en længere rejse og skal selvfølgelig tage en masse billeder.
Mit kamera er godt, men har ikke GPS registering indbygget, således at det bliver logget hvor man tager billederne !!
MEN - eftersom det er en rundrejse jeg skal på, er jeg blevet anbefalet at GPS'se alle mine billeder, hvilket jeg godt kan se det smarte i

Jeg har hørt, at man kan købe en GPS logger som man kan have tændt i lommen... om aftenen kan man så synkronisere data'erne i sin GPS logger med de billeder man har taget i løbet af dagen og på baggrund af dato+tid, bliver det registreret i billederne hvor de er taget !!

Smart

MEN - jeg har en iPhone 4 (bruger den ikke til at tage billeder) og i den er der jo GPS !! Kan man ikke bruge sin i Phone til at GPS logge ??? - og efterfølgende synkronisere med sine billeder ???

Nogen der har erfaring med dette ?? Gode tips eller lign. ??

Jeg kender og bruger både Apps som Endomondo og Latitude... men de tærer meget på batteriet og er jo ikke lavet decideret til mit formål !!

Nogen der kender til smarte idéer ??

På forhånd tak -

Med Venlig Hilsen

Peter

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-06-11 10:46

Det sker helt automatisk

Du skal i indstillinger og slå Lokalitetstjenester til og så sikre dig, at det er slået til for Kamera.

Du kan se hvad jeg mener når du åbner dine indstillinger.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 14-06-11 11:32

Men jeg bruger ikke iPhonen som kamera ! Jeg bruger et andet kamera og ønsker efterfølgende at synkronisere sted med billede !

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-06-11 11:37

Jeg ved ikke om denne kan synkronisere med et andet kamera, men du kan jo kigge på det:

http://itunes.apple.com/dk/app/mytracks-the-gps-logger/id358697908?mt=8

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-06-11 11:43

Hvis ikke du kan bruge din iPhone, så er det nok noget i denne stil du skal bruge.
http://digitalfotoonline.dk/nyheder/forrygende-gps-til-alle

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 14-06-11 21:43

Rigtigt - Apps er rigtig - men virker kun til mac computere når der skal synkroniseres..... Jeg har pc !!!

Rigtigt - hardware er rigtig, men det er jo sådan en jeg vil undgå at købe når jeg nu går rundt med en iPhone i lommen....

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 15-06-11 14:15

Fandt selv løsningen -> http://www.geotagphotos.net/en/

Ser rigtig godt ud....

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterPeter

Dato : 15-06-11 14:15

Har selv fundet svaret -> http://www.geotagphotos.net/en/