/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hjælp til netværksharddisk
Fra : ara
Vist : 1351 gange
100 point
Dato : 13-06-11 21:06

Hej.

Jeg har købt en Logitesc Squeezebox anlæg.

Her skal jeg bruge en netværksharddisk.

Jeg har lige et par spørgsmål til dette?

1. Kan man få en god en til under 1000 kr?

2. Hvor meget strøm bruger den i standby?

3. Hvordan forbinder jeg sådan en?

mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-11 21:12

Hvorfor ikke bruge den harddisk som du har i computeren? Der har du sikkert alle musik numre i forvejen, del det drev eller de mapper du har musikken i og hør dem med dit nye grej
Citat
Din egen samling

Det betyder ikke noget om din samling tæller 100 numre eller 100.000, om du konverterer dine egne cd'er eller køber musikken via tjenester som iTunes®, Amazon® MP3 og eMusic. Med din Squeezebox kan du søge efter, organisere og afspille din digitale musiksamling overalt i huset.

Er din musiksamling spredt over flere computere? Bare rolig. Din Squeezebox kan samle den – uanset om computerne bruger Windows®, Mac OS® X eller Linux. Du får endda direkte adgang til musik som er gemt på et NAS-drev eller din MP3tunes-konto.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-06-11 21:16

Skal pc'en så ikke være tændt for at jeg får adgang til musikken?

Det har jeg fået fortalt, og at jeg derfor skulle have en netværksharddisk.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-06-11 21:17

o.v.n

Computeren bruger bare en del mere strøm end en NAS, og ideen med den harddisk er vel at den skal være tilgængelig hele tiden fra flere forskellige computere.

ara:

1. Det kommer an på hvor stor den skal være, om den skal være trådløs eller kablet

2. Det kommer an på hvilken en du køber

3. Det kommer an på hvilken en du køber

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-06-11 21:27

Aner ikke hvilken en man skal købe.

Har i et forslag ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-11 21:29

Citat
Skal pc'en så ikke være tændt for at jeg får adgang til musikken?
Ja det skal den men en netværksharddisk koster altså mange sparede kilowatt timer, den bruger jo lidt strøm selv og det er besparelsen på ikke at have computeren tændt som skal betale prisen for netværksharddisken, min computer kører næsten altid når jeg er vågen og det er udfra det at jeg foreslår at bruge computerens netværksharddisk, måske er din computer kun tændt i en time eller to og så er der en reel besparelse, jeg tænker i kroner og ører - ikke ret meget i sparet strøm og hvis jeg skulle købe for ekssempel et nyt køleskab så ville jeg regne på hvor mange år den skal kunne holde for at tjene den sparede strøm mellem et A skab og et A++ skab, det med kun at spare på strømmen kan jeg ikke bruge til noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-11 21:31

Her er nogle forslag fra Proshop, jeg har aldrig handlet med dem men de har flere forskellige netværksharddiske: http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-11 21:34

Læg mærke til at der skal købes harddiske efter at du har købt NAS, der er ikke harddisk med i købet på dem jeg har set på

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-06-11 22:00
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-11 22:39

Det var heldig for mig at jeg skrev: dem jeg har set på
den du har fundet har en 2TB harddisk med som standard

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-11 06:51
Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-11 09:18

Med squizebox kan du spille musik
-fra radiostationer på internettet.
-fra dine egne computere
-fra eget netværksdrev. køb synology. Det billigste,som bare virker uden besvær.
-fra eget oploadet musik på en nettjeneste. kræver et lille abomnnement, men du behøver så ikke at have computer eller netværksdrev tændt hele tiden. Det kan dog vær en lidt bøvlet løsning.

Synologi drevet er bedste løsning. Det købesnormalt uden harddisk, men den er meget nem at monterere. Se på synologys hjemmeside, hvilke harddiske de har afprøvet og anbefaler.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-06-11 13:51

Jeg har lige købt en western digital 2T for 1200 kr.

Er det så noget bras ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-11 16:18

Nej Western Digital er et godt mærke i harddiske, købte du NAS serveren som du viste i aftes eller måske en lignende den her: http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server/Western-Digital-My-Book-Live-NAS-2247312.html

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-06-11 16:35

Jeg købte den jeg linkede til.

Jeg sidder lige nu og læser på nettet.
Som jeg forstår dur denne harddisk desværre ikke til
squeezeboksen. Den er for langsom.

Er der nogle der kan bekræfte det ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-11 16:42

Citat
Den er for langsom.
det tror jeg ikke på, hvor har du det fra?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-06-11 17:01

Her er der lidt om det og også andre steder.

Jeg vil jo helst ikke pakke den ud hvis den ikke virker.

http://www.recordere.dk/forum2/forum_posts.asp?TID=46539&PID=451750&title=wd-my-book-world-edition-med-squeezebox

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-06-11 17:03
Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 14-06-11 21:47

Tak for svaret transor.