/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Opbrydning af gulv
Fra : tall_thor
Vist : 2668 gange
100 point
Dato : 13-06-11 18:02

Hej,

Jeg skal til at renovere mit badeværelse og skal have fjernet det eksisterende gulv for at vvs'eren kan lave om i kloakken og vi kan få lavet gulvvarme men er der noget som jeg skal være opmærksom på i forbindelse med opbrydningen? og hvilket værktøj er bedst at bruge?

Pft,
Thor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-11 19:39

Det kommer an på hvor i huset det badeværelse ligger.
Er der bare jord under - så bare bryd det op med med en nedbrydningshammer du kan leje hos en tømmerhandler....................Husk støvmaske og beskyttelsesbriller.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-06-11 19:53

En betonhammer er bedst at bruge som overfor beskrevet...Men du kan jo være lidt påpasselig mht til de gamle rør så du ikke pludselig får en masse vand ind i huset....Hvis den gamle masse skal ud af vinduet og du skal beholde dette er det ok at lægge et tæppe el lign for at beskytte ..
Tape dører til ind ti de rum du ikke kommer i berøring med -en ting er sikkert ,murerstøv har en tendens til at finde vej ind i alle rum.

Kommentar
Fra : tall_thor

Dato : 14-06-11 07:04

Jeg tænker på om man skal passe på hvor tæt på vægene at man banker så man ikke får ødelagt fundament/væge. Hvor stor en betonhammer/nedbrydningshammer skal man bruge?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-11 10:18

Der findes kun en størrelse nedbrydningshammer til alm. brug.
Det er ikke til at vurdere tilstanden i dit hus så der ikke bliver ødelagt noget.
Måske du skulle snakke lidt med VVS montøren - så installationerne ikke bliver ødelagt.

Accepteret svar
Fra : Ekspress105

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-11 21:54

Citat
Der findes kun en størrelse nedbrydningshammer til alm. brug.
Vrøvl!!!

Der findes Elhammere i mange størrelser lige fra 5 kg til størrelse "lufthammer" Så udtal dig lige om noget du ved noget om....

Til et ganske almindelig gulv i et hus ville jeg vælge en 11kg's elhammer med en bred mejsel, den er måske ikke så stor og volsom at se på men den er ikke uhånterlig og man bliver ikke så træt at den, samtidig har man lidt mere følelse for vandrør.... (har banket rigtigt meget gulv op, så ved hvad jeg snakker om!)

Du skal passe på murene hvis ikke der er sokkel under dem. altså at de er muret oven på gulvet.... Så skal du lade lidt stå så de ikke falder ned... Og selvfølgeligt aldrig grave under en sokkel...

Godkendelse af svar
Fra : tall_thor

Dato : 14-06-11 21:59

Tak for svarene. Jeg ville gerne fordele points men kunne ikke rigtigt finde ud af hvordan

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 15-06-11 09:24

Var så lidt... Og nu når du er der nede så sørg lige for at kloakrørene bliver skifter ud gennem soklen også.... Det er dumt at spare de få penge på det...