/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Badekar udskiftning af bundprop fitting
Fra : torben7913
Vist : 5223 gange
100 point
Dato : 13-06-11 16:12

Hej.
Jeg ved ikke om det hedder "bundprop fitting", men i mit badekar skal vandet kunne løbe ud, og det sker gennem et hul der er foret med noget metal, der en gang har været forkromet og set flot og nyt ud, når vandet ikke skal løbe ud er der en gummiprop som lukker for vandet.
Det der metal, ser ud til at være limet fast til badekaret.
Mit spørgsmål er:
Kan jeg pille det af og købe det jeg kalder en "bundprop fitting", Hvis jeg kan kan, hvordan gør jeg så det og hvordan får jeg det nye metal til at slutte helt tæt til badekaret, så vandet ikke siver ud når badekaret er i brug?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-11 16:31

Du henvender dig bare til producenten

Det er næppe "lagervare" i Silvan....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-06-11 17:25

Det bliver noget,af et projekt.Især hvis badekaret er indmuret. (Lukket på siden).

Du skal nemlig under den,afmontere rør/slange. Selve "studsen",skal også afmonteres,fra neden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-06-11 18:00

Citat
Det er næppe "lagervare" i Silvan....

Jo, eller i andre byggemarkeder.

Men kig først underneden og se om det er noget Du vil rode Dig ind i.
Det er sandsynligvis en sådan fætter der har en møtrik underneden, men køb ikke den første den bedste da der er 2 diametre.
http://www.billigvvs.dk/oversigt/bundventil.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-11 18:21

Citat
Det der metal, ser ud til at være limet fast til badekaret.

Citat
Jo, eller i andre byggemarkeder

Tja - hvis det blot er en bundventil findes den overalt - men det lyder ikke sådan

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-11 18:39

Hvis det er et sædvaanligt kar , og ikke noget billigt østkram; så har de udløbsventiler som passer i enhver butik med vvs.

Men om du kan klare at skifte den er en anden sag.

Hvis metallet er ætset grimt er det fordi en tosse har brugt lokumsrens ( med saltsyre) eller noget tilsvarende kalkfjerner. Det holder metallet ikke til, og toilettet har heller ikke godt af det.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-11 18:46

Citat
Det der metal, ser ud til at være limet fast til badekaret

Når man køber en ny følger der en bred gummipakning med, som regel hvid, men både VVS`er og handymen fumler med sanitetskit og silicone.

Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 13-06-11 20:45

Tak for svaret LuffeA.