/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lygte/pære
Fra : Cluz
Vist : 4803 gange
100 point
Dato : 12-06-11 21:08

Det er sådan at min hyundai i10 comfort det venstre lys virker ikke det er nærlyset der ikke virker men fjernlyset virker fint nok men er det ikke en og samme pære som man har i og den hedder 60/55w men jeg har set nogen der hedder h1 h3 h4 h7 h11 så hvis jeg skulle købe hvad sku det så være for en. hmm håber på et par gode svar

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-06-11 21:32

Citat
jeg har set nogen der hedder h1 h3 h4 h7 h11

Dette er sokkeltyperne.(Stikket).Jeg f.eks., bruger H7.

Det må stå i bilens instruktionsbog,hvilken sokkeltype du skal bruge. (2-3-4 benet stik).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-06-11 21:38

Hvis du ved at det er en 60/55W er det en H4 pære du skal bruge

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 12-06-11 21:47

Tag den defekte pære med til en tankstation, der kan du så få en tilsvarende.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-06-11 21:47

H4 er 3. benet har 2 glødetråde i samme pære , de andre er 1 og 2 benet med en glødetråd, H7 er 2 benet med en glødetråd.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-11 22:26

Du skal lære retskrivning . Især tegnsætning.

Og læs så hvordan man sætter den i. Eller få en professionel til det.
Man ser ikke sjældent biler med pæren vendt forkert.

Rør ikke ved en halogenpære med fingrene. Fingeraftrykket brænder sort og pæren kan springe af samme grund. Brug rent papir, når du sætter den i.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-06-11 23:31

Har du kigget i instruktionsbogen, normalt er hvilke typer der skal bruges angivet her.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-06-11 23:42
Kommentar
Fra : Cluz

Dato : 13-06-11 09:00

Vil det sige at nærlys og fjernlys bruger den samme pære jeg syntes bare det er mærkeligt når fjernlyset virker og nærlyset ikke virker når det er den samme pære.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-11 09:27

Citat
Vil det sige at nærlys og fjernlys bruger den samme pære jeg syntes bare det er mærkeligt når fjernlyset virker og nærlyset ikke virker når det er den samme pære.

Ja det er den samme pære med to glødetråde i en til nærlys og en til fjernlys det er glødetråden til nærlys der er brændt over, så derfor er det kun fjernlys der virker

Det er som regel altid glødetråden til nærlys der brænderover/springer da det er den der bliver brugt da der køres mest med nærlys tændt.

Godkendelse af svar
Fra : Cluz

Dato : 13-06-11 09:40

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-06-11 09:41

Selv tak.