/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Betjening af mikroovn
Fra : tha1973
Vist : 2161 gange
20 point
Dato : 12-06-11 20:09

Jeg har fået mig en brugt mikroovn af mærket major.

Jeg kan ikke lige finde ud af andet end at varme lidt op med den. Mangler en manuel.

Hvem laver Major og hvro kan man evt. finde en brugervejledning?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-11 20:17

Det er jo det den er beregnet til, at varme op.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-06-11 20:17

Prøv at søg under kenwood... Det er vist dem der har fat i den ene ende af Major.

Vh Ben

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 30 point
Dato : 12-06-11 20:21

"I gamle dage", var det et FDB "mærke". (COOP) Det var både græsslåmaskiner og til strygejern,de gav navnet MAJOR.
Lidt i stil med nutidens Denver Elektronik. Altså produkter de køber op,af forskellige fabrikker.Og så smider deres egen navn på.

Så hvor en MAJOR mikroovn,stammer fra,kan være vanskelig at opsnuse.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 12-06-11 20:29

Prøv at google major efterfulgt af et nr. du finder et eller andet sted på dyret.
Det giver tit pote.
Højris

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-06-11 23:18

Alt kan lade sig gøre i en mikrobølgeovn, men husk at fjerne staniol da det giver festfyrværkeri.

Og nej, bag IKKE kartofler i den, man kan godt, men de smager ad helvede til.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 25-06-11 01:30

Major der er da FDB. BRUGSEN KVICKLY når noget hedder Major

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 25-06-11 07:51

Har forgæves forsøgt at finde noget. Jeg må vel bare prøve mig frem.

Godkendelse af svar
Fra : tha1973

Dato : 25-06-11 07:53

Tak for svaret Mosebaek. Det bliver nok en umulig opgave.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-11 08:49

Selvtak tha1973.

Citat
Det bliver nok en umulig opgave.

Ja,jeg er bange for det. Et eks.: Tilbage i 70`erne,købte min bror en Havefræser i Brugsen,"Major".
Det var en norsk fabrikat.Hed oprindelig "Nordlet",inden FDB omdøbte den.

VH.Mosebaek.