/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ingen lyd ??
Fra : hovsada
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 12-06-11 07:16

i den sidste tid har lyden manglet, når jeg starter min PC. Det er ikke hver gang !!!

men ved genstart har den så været der ---hver gang !

ER nu bange for at det er noget der forværres...-kan jeg gøre noget ? og hvad ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-11 15:22

Hvis du nu fortalte hvad det var for en computer, hvilket styresystem, lydkort osv- så kunne du gøre dig håb om et brugeligt svar.

Du nævner kun en pc. De ægte pc er udgik af produktion i for 30 år siden, men navnet holder ved og folk bruger det om hvad som helst i dag.

det hjælper ikke at spørge uden oplysninger om det man spørger om.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-06-11 15:54

har lidt svært ved at besvare det spørgsmål - da den er samlet af min søn og derfor ikke har informationer tilgængeligt for mig.
udover hvad jeg her kan oplyse : Windows XP - proff.x64 - vers. 2003 -serv.p.2

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-11 17:28

Programmet SIW kan fortælle hvad der er i computeren og hvad der er tilsluttet, den kan hentes i en gratis version som er nederst på siden: http://www.gtopala.com/siw-download.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-11 19:03

Jeg synes der er så megen bævl med 64 binit systemewrne.
Du har måske installeret noget som har lavet din lyddriver til noget som forudsætter et 32 binit system.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-06-11 19:19

Når nu det er en "hjemmestrikket" er der måske et bundkort med onboard lydkort på,
og hvis der så er sat et lydkort i, og det på bundkortet ikke er deaktiveret i BIOS kan det drille!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-06-11 20:11

det har fungeret i mange år !!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-06-11 20:50

Citat
det har fungeret i mange år !!!

Sikkert, det var os bare et forslag, og hvis BIOS batteri er ved at være tomt
kan den glemme indstillingerne

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-06-11 20:53

hvis det er det...hvad gør man så ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-06-11 21:46

Sætter nyt BIOS batteri i, men er der mon extra lydkort sat i?

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-06-11 21:53

man man gå ind og måle eller kontrollere det batteri nogen steder, så det vises på skærmen.
En tidligere pc stoppede p.gr.af manglende afkøling(den skulle bare støvsuges indvendig, så kørte den igen) da fik jeg et link, som viste temperaturen !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 12-06-11 21:54

ved ikke om der er sat ekstra lydkort i...så er det ikke mens jeg har haft den ! (de sidste 2 år )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-11 00:12

Måske er Klaudi inde på noget af det rigtige, det med 2 lydkort kan godt konfligte, du kan gå ind i BIOS inden computeren starter og deaktivere det indbyggede lydkort, start så computeren og se i Enhedshåndtering om der er vist et lydkort eller lad SIW undersøge om der er et lydkort, hvis ikke så kan du bare aktivere det indbyggede igen, så er den mulighed kontrolleret og du kan gå videre med fejlsøgning

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 13-06-11 00:17

foreløbig tak - jeg kigger på det sammen med min søn en af dagene, når han kommer .

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 17-06-11 23:37

med de sidste opdateringer synes problemet løst !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-06-11 07:10

det er da fint

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 18-06-11 07:28

Tak for svaret o.v.n..