/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Læhegn ala "persienne"
Fra : anuarak
Vist : 1246 gange
200 point
Dato : 11-06-11 18:10

Jeg har for nogen tid siden set en metode til læhegn for en terrasse ala en persienne der stod lodret.
jeg kan ikke huske hvor så jeg søger hjælp hos "kamduerne" til et link eller et sted der forhandler des lige

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-11 23:10

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener, men er det noget a la denne (det lille billede ude til venstre?)

http://www.lemming-hegn.dk/page_control.asp?page_nbr=42

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-11 23:12

Her er en vejledning, så du selv kan lave det (ikke helt som i første link)

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=10854

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 11-06-11 23:47

Desværre Norsted1 ikke et fast hegn -- en her i huset har antydet at det ikke var en persinne men nærmere et rullegardin eller en markise i en kasette og jeg må give vedkommende ret.
Det jeg ønsker er et læhegn der kan fjernes let og uden problemer -- sæt som en pæl i et hul i jorden og rul læghegnet ud og monter det på en anden pæl. læhegnet kan således flyttes alt efter vindsiden og dermed give lidt læ.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-11 23:54

Beklager, men jeg har svært ved at se det for mig

Markiser er jo oppefra og ud

Nu er jeg jo campist, og vi bruger læsejl, mon du kan bruget sådan noget??

http://www.campingshop.dk/fortelte-og-tilbehoer/laesejl.aspx

Jeg hopper ud igen, måske andre kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 12-06-11 07:27
Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 13-06-11 08:27

Tak for svaret LuffeA.
Det er ikke det rigtige, men et alternativ der kan bruges .. tak for intressen "kanduer"