/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
cubase (forsinkelse af vsti lyde )
Fra : tonieKanDu
Vist : 704 gange
100 point
Dato : 09-06-11 22:44

Mit Cubse prg. har noget der heder VSTi lyde. men hvis jeg vil inspille et lydspor med en af disse lyde går der ca. 1/4 sek. fra jeg trykker på mit keyboard til jeg hører VST lyden i mine højtaler :(
Kan jeg indstille mig ud af problemet, eller skal jeg have et andet lydkort, og i så fald hvilket lydkort ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-06-11 23:10

det er det man kalder .. latency, (forsinkelse)
bruger du en asio driver, ?
og hvilket lydkort, ?

er det noget der lige er kommet,
har det fungeret uden forsinkelse før,. ?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 09-06-11 23:17

Det lyder som lydkortet. Se i din Cubasemanual om dit lydkort er understøttet. Ellers må du ud og købe et fra listen. Steinberg har nogle underlige "standarder", så det er ikke ligemeget hvad du køber.
Det må man leve med, når man kører med et ellers superfedt program.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-11 23:23

prøv at se i øverste værktøjslinie i Cubase,
åbn Devices / Devices setup,
her kan du skifte mellem flere indstillinger,

har er et screenprint fra min Cubase (5)
mit lydkort hedder 'M-Audio delta ASIO' .. (der er ingen forsinkelse)

http://www.gratisimage.dk/image-0E0A_4DF13DD7.jpg

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-06-11 23:34

det er ikke noget specielt for Cubase (Steinberg)
det gælder også for andre musik-programmer FX, Reason,. Fl. Studio mm.

du kan ikke bruge et alm. computer lydkort,

her er et meget populært lydkort (mage til mit eget) ..
med direkte MIDI tilslutning f/keybord / Mixerpult, mm.
http://www.nettomusic.dk/shop/m-audio-delta-audiophile-9717p.html

Kommentar
Fra : tonieKanDu

Dato : 12-06-11 22:19

Tusind tak for jeres indlæg begge to :)
Jeg er utrolig glad for jeres råd og især dit EA_HS !
jeg har også cubase 5 Har også et lydkort af samme frebrikat som dit. Mit heder M delta 1010LT
nu virker det efter jeg har fået indstil det rigtig inde i Devices setup, tusind tak for hjælpen
en lille sidegevindst du har givet mig er "gratisimage" det er da godt nok et sejt måde at sende link på :)

Godkendelse af svar
Fra : tonieKanDu

Dato : 12-06-11 22:21

Tak for svaret EA_HS.Tusind tak for jeres indlæg begge to :)
Jeg er utrolig glad for jeres råd og især dit EA_HS !
jeg har også cubase 5 Har også et lydkort af samme frebrikat som dit. Mit heder M delta 1010LT
nu virker det efter jeg har fået indstil det rigtig inde i Devices setup, tusind tak for hjælpen
en lille sidegevindst du har givet mig er "gratisimage" det er da godt nok et sejt måde at sende link på :)