/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kan kørselsgodtgørelsen udløbe?
Fra : Norgaard1896
Vist : 1054 gange
20 point
Dato : 09-06-11 18:39

Hej alle,

Har taget et uddannelsesforløb via min arbejdsplads og skal derfor have kørselsgodtgørelse.

Mit spørgsmål er derfor, da det var Sep2008-Jan2010 uddannelsen varede. Om der er nogle regler for hvor længe tilbage man kan få pengene udbetalt.

har tidligere fået kørselsgodtgørelse for 1½år tilbage. Men nu er det 1½ siden uddannelses sluttede.
Arbejdsplads: Dansk Supermarked

Nogle der er mere inde i det end jeg? synes informationen fra skat etc. er svær at tyde.

Håber i kan hjælpe :)

mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-06-11 19:06

Hvorfor kommer du på det så sent?

Det havde nok været bedre, hvis du havde lavet månedlige kørselsregnskaber.

Der er ikke nogen skattemæssige regler for hvor langt du kan gå tilbage, det er mere, hvad Dansk Supermarked mener om "sagen".

Er du fortsat ansat? Hvis ja, så tag en snak med din chef, hvis nej, så har du en meget "svag sag".

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-06-11 19:39

Citat
Der er ikke nogen skattemæssige regler for hvor langt du kan gå tilbage,

men det kan din arbejdsgiver have lavet regler om. Tjek din kontrakt.
Og tjek din uddannelseskontrakt.

Det er sløseri, at du ikke har lavet opgørelser. Hvordan skal arbejdsgiver udarbejde budgetter - regnskaber og lign. hvis medarbejderne ikke indberetter det de har krav på - før efter 1½ år.

Du skal have det du er berettiget til, men når du sover i timen- ærlig talt, hvordan tror du en fagforening kan køre en sådan sag for dig, hvis nu arbejdsgiver nægter at udbetale.

Accepteret svar
Fra : Dulcona

Modtaget 20 point
Dato : 10-06-11 04:47

Citat
Mit spørgsmål er derfor, da det var Sep2008-Jan2010 uddannelsen varede. Om der er nogle regler for hvor længe tilbage man kan få pengene udbetalt

Det er lidt besynderligt.....en bruger stiller et konkret spørgsmål, og svarene indeholder bebrejdelser over at spørgerens situation er opstået. Det er vel ikke derfor man stiller et spørgsmål. Er det så vigtigt, at få fortalt spørgeren, at han er et fjols?? Tænk, det tror jeg godt vedkommende ved og netop derfor søger hjælp.

Bare lige en tanke.....

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 10-06-11 04:49

Og forresten er brugeren helt ny, så det er noget af en velkomst......Tak for kaffe!!!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-06-11 08:18

jeg er HELT enig med dig, Dulcona. Desværre ses det for ofte her på Kandu,

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-06-11 08:20

I øvrigt er det nemme svar nok: Spørg SKAT. Ring dem op for forklar dem situationen, de bør kunne svare dig.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-06-11 09:31

Nu er SKAT jo ikke økonomisk involveret i spørgsmålet, men den daværende arbejdsgiver, så det er nok klogere at spørge ham.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-06-11 11:52

Syntes du skal skynde dig at henvende dig til personalekontoret. Lav din opgørelse hjemmefra med km pr. år.
Så kan det være en flink kontordame vælger at udbetale til dig.

Kommentar
Fra : Norgaard1896

Dato : 10-06-11 15:43

Tusind tak for de hurtige svar.

Siger tak for alle de ubrugeligt samt brugbare svar.

Jeg er ansat hos Dansk Supermarked. uddannelse foregik da jeg selv var chef i den enkelte butik.
Har dog været stoppet pga. studie. Er lige blevet ansat igen som hen over sommerferien.

Tror sgu ikke lige at 6000,- i kørselsgodtgørelse påvirker butikkens budgettering ved en årlig omsætning på 100 millioner.

____________

Ja ved godt at jeg skulle have fået ordnet det, plejer jeg sådan set også at få gjort.
Mit spørgsmål var bare om nogle af jer lå inde med viden omkring en evt. tidsfrist for at få udbetalt pengene.

Men benytter bare et andet forum fremover, dette var bestemt ikke hvad jeg havde forventet.

Godkendelse af svar
Fra : Norgaard1896

Dato : 10-06-11 15:43

Tak for svaret Dulcona.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 10-06-11 20:05

Norgaard1896 - Tak for påskønnelsen

Giv lige Kandu en chance. Her kan faktisk godt være belærende og morsomt foruden der også er en masse søde, rare og kloge mennesker. Der er selvfølgelig et par skvadderhoveder eller så, men brådne kar er der alle vegne. Blacklist dem en for en, så kan de ikke blande sig mere.

God pinse....