/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
sletning af harddisk
Fra : denevigeuheldige
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 09-06-11 12:23

Selv om jeg formaterer min harddisk forsvinder indholdet ikke nødvendigvis - mig bekendt, men jeg har engang læst noget om at man kan benytte en metode som får ALLE data slettet 100%, husker bare ikke lige metoden.
Nogen der kender tippet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-11 12:27

Du kan overskrive hd med tal

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 60 point
Dato : 09-06-11 12:39
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-06-11 13:12

syre??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-06-11 13:20

Op på en huggeblok og brug en økse.
Derefter i en ovn med mindst 800° C

man kan ikke slette s´data så tilstækkelig smarte folk ikke kan genskabe dem,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-11 14:24

Jo flere gange harddisken overskrives des sværere er det at genskabe data.
Mekanisk destruktion er den helt sikre metode til fjernelse af data.

Men er det data der skal renses helt væk eller skal du bare lave en ny installation.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-06-11 16:03

Det er tanken at disken skal bruges igen. Ønsker bare at alle gamle data forsvinder da jeg har haft problemer med virus osv. Endvidere har der været en problemstilling hvor windows gav blå skærm p.g.a. diskfejl (bootsektor eller lign mener jeg at kunne huske), så jeg så en mulighed for helt at få den nulstillet og starte 100% på en frisk.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-06-11 16:28

Tak for svaret Stouenberg. Ser ud til at killdisk for windows programmet virker som det skal.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-11 16:31

Hvis der er fysisk fejl på harddisken hjælper det ikke at slette.
Er der rod i partitionerne hjælper en sletning.
Virus og lignende vil ikke dukke op igen efter en sletning.

Når du starter computeren op med en XP / Vista / win7 CD får du normalt muligheden for at slette din harddisk.
Altså slette > oprette ny partition.
Og så installere, og alt det gamle vil ikke komme frem igen.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-06-11 18:13

- velbekommen "denengangimellemheldige"...

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-06-11 19:07

Kommer lige til at tænke på om hvordan c-drevet kan blive slettet. Programmet vil jo være aktiv på dette drev når c-drevet skal slettes.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-06-11 19:29

Eywind: Disken bliver formateret i forbindelse med installationen men jeg er ikke overbevist om at alle gamle data bliver slettet 100% - kun overskrevet ligesom med en almindelig formatering eller er jeg helt forkert på den?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 19:45

denevigeuheldige - hvis du vil være helt sikker på, at der ikke er nogen der kan læse din HD, kan du jo bare bruge en hammer og ødelægge din HD fysisk! Det er den enste sikre måde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-11 19:49

Hvis du bruger den cd fra Stouenbergs link, så er du rimelig sikret mod, at snavs fra harddisken kommer til at drille dig.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-06-11 09:50

Citat
Active@ Kill Disk er et program til at slette software, hvor der IKKE er muligehed for at genskabe slettet data. Programmet kan køres fra floppy boot disk.

- hvis du køre fra en diskette/cd, bliver disken effektivt bundformateret...