/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
billedforstørrelse
Fra : jensviggo
Vist : 1081 gange
100 point
Dato : 09-06-11 07:18

jeg har det enormt dårligt med af få mine billeder i rette størrelse, har glemt alt om det, som så meget andet. Hvis jeg vil have et andet profilbilled på facebook, scanner jeg et billed der er 148x101mm, ogser det i billed og faxfremviser, fylder det kun ca en fjerdedel, det er i jpeg format, hvis jeg nu vil ha`det til at fylde 100 procent, hvad gør jeg så, jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen vil/kan hjælpe mig.

jensviggo

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 07:37

Scan dine billeder som mormalt og brug dette program til at krympe dem med
http://pixresizer.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-06-11 08:00

ok nomore, nu har jeg åbnet billedet i pixresizer, kan du guide mig til hvad jeg så gør for at få billeder større, har prøvet men det virker ikke efter hensigten....tak

Kommentar
Fra : vith

Dato : 09-06-11 08:15

Kan du ikke bare beskære, så du fjerner de 75 % som ikke er billede?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-06-11 08:27

jeg prøver

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-06-11 08:39

det bliver billedet ikke større af??????????????????

Kommentar
Fra : vith

Dato : 09-06-11 08:51

Måske har jeg misforstået dit spørgsmål.
Hvad mener du med, at det skal være større? Hvis det er til din profil på facebook, måe det jo ikke være så stort.
Hvordan ser det ud, hvis du lægger det beskårede billede på din profil?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 08:55

Lav et normalt scan = stort billede
og brug programmet - LOAD PICTURE/ COSTUM SIZE
-----
Det er nemmere at bruge funktionen WORK WHIT MULTIPLE FILES, der kommer
der en SKYDE-KNAP frem, så du bedre bestemme størrelsen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 09:01

Citat
fylder det kun ca en fjerdedel,

Ok, tror du mener at der er fyld uden om selve billedet,
åben billedet i paint
marker dit billede / der kommer så en anden markering i side og top
dem trækker du så bare sammen og gemmer billedet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 09:04

Ellers skal du bruge scannerens software, til kun at scanne billedet
og ikke alt hvad der ligger udenom

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 09:14

Citat
marker dit billede / der kommer så en anden markering i side og top
dem trækker du så bare sammen og gemmer billedet

Virker kun når du markerer og klikke på ny side/ billede og sætter det ind
klik et sted, og så kommer der markering på i siderne, som du kan trække op til billedet.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-11 09:15

Citat
Virker kun når du markerer og klikke på ny side/ billede og sætter det ind

Altså kopiere det over i et nyt vindue

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-06-11 09:33

Normalt kan man forstørre et billed når man scanner det. Det kan jeg når jeg scanner et foto.
Du kan prøve at forstørre det i photoshop, men det bliver nok uskarpt når det ligger i jpg. Det er det ringeste format, man kan forstørre.
Det bedste er at scanne billedet til den størrelse du skal bruge. Det er nummer 1 og bliver bedst.

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-06-11 05:33

Har du fået det gjort større?

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 19-07-11 15:27

Tak for svaret nomore.