/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Måne syge
Fra : svendgiversen
Vist : 548 gange
40 point
Dato : 08-06-11 21:19

Jeg ville komme med et indlæg til dit måne spørgsmål Peter, men kan ikke.

Kan du forklare hvorfor jeg er udelukket?

Er jeg den eneste??

Og hvad har du imod mig???

jeg er en gammel svag, uskyldig pensionist med højt handikap, over 34...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 08-06-11 21:30

Stakkels stakkels dig...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-06-11 22:10

Ja, du har ret...

Men så her nogle af de måne betragtninger jeg ville have fortalt den gode Peter:

Den klasiske huske regel er jo,
at når månen er i aftagende ser man venstre sides af et a,
og når den er i tiltagende har man stammen i et håndskrevet t.

Og så er der farven:
Månen har den farve måner skal ha;
et kendt teaterstykke med to søstre, som Peter nok er for ung til at huske?

Så er månen jo medskyldig i vort tidevand, de værste flod katastrofer sker ved fuldmåne...

Og så noget jeg ikke forstår,
min kone kan ikke sove når det er fuldmåne, og det er ikke lyset, det hjælper ikke at trække for.

Der er mange andre ting at nævne om måner, eksempelvis hvad måneskin har været vidne til??

Et helt specielt fænomen er jo måne førmørkelse...

Månen er af grøn ost og når den aftager er det fordi man bruger af den til at lave stjerner med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 22:28

Prøv at opsøge en fødeafdeling, mange børn bliver født når det er fuldmåne. Bare spørg fødselslægerne.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 40 point
Dato : 08-06-11 22:33

Citat
Kan du forklare hvorfor jeg er udelukket?

Er jeg den eneste??

Du er den eneste der er blacklistet af ham. Tag det som en ære. Du er særligt udvalgt.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-06-11 08:01

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-06-11 16:41

Sels tak du.