/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
mac vil finde trådløs printer
Fra : risvej07
Vist : 2991 gange
100 point
Dato : 08-06-11 20:46

jeg har et trådløs netværk med 2 bærbare pcèr og en HP printer 310a.
det køre fint. nu har jeg købt en mac pro og den kan ikke printe.
skriver at printeren er passiv.
har prøvet at indsteller med CD og med HP hjemmeside
men intet hjælper

nogle forslag til hvad der er forkert ???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-06-11 21:03

Med mac pro plejer det ellers at gå som en leg. Prøv at smutte ind på
https://discussions.apple.com/index.jspa og se om der er en del vil hjælpe. Jeg har ingen mac i huset lige nu så har sgu lidt svært ved at hjælpe. desværre

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 21:31

Jeg har haft det samme problem med min HP Printer

Kobler du via Bonjour?

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 08-06-11 22:01

hvad er Bonjour

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 22:05

http://www.apple.com/support/bonjour/

og i systemindstillinger skal du ind i deling og se at printerdeling er slået til

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 08-06-11 22:11

printer delingen er slået til, men er det ikke kun hvis en anden pc skal have adgang til en printer, som er tilsluttet mac èn.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 22:14

Principielt jo, men jeg fik min til at virke ved at slå det til.

har du prøvet i printer indstillinger at søge og se om den samme printer dukker op med et anderledes navn?

Min virker ikke når jeg bruger den der hedder HP Photosmart, men kun når jeg bruger den profil der hedder Photosmart (altså uden HP)

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 08-06-11 22:20

der dukker kun en printer op

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 22:22

Og den er naturligvis tændt og ikke bare på stand by?

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 08-06-11 22:24

ja

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 22:24
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 22:26

Og elelrs så kontroller om Bonjour er slået til, det er ifølge alle jeg har talt med den nemmeste måde at forbinde på.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 08-06-11 22:27

jeg kan ikke finde noget der hedder Bonjour

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 08-06-11 22:30

tak for hjælpen, jeg prøver igen i morgen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-06-11 20:29

er der flere netværk? Så du i virkligheden er koblet på det forkerte netværk?

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 09-06-11 20:51

nej alle køre på samme netværk

Annuller spørgsmålet
Fra : risvej07

Dato : 13-06-11 13:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål