/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gmail-snak......og kinesere.
Fra : Eyvind
Vist : 732 gange
10 point
Dato : 08-06-11 19:00

Smalltalk behøver jo ikke et egentlig spørgsmål som kan give et svar.

Som nogen har bemærket, er min gmail blevet hacket af en kineser.
Derfor kunne jeg tænke mig at finde frem til en metode, så fremtidige hackere ikke igen bruger min mail-historik, til at sende måske virus mails til dem jeg har haft kontakt til.

Jeg forestiller mig, at lave en ny gmail, hvor der ikke laves historik og der heller ikke laves nogen adresseliste, når jeg får en mail.

Denne tråd kunne selvfølgelig være lagt under sikkerhed, men der er ikke rigtigt noget spørgsmål i denne tråd.

Eyvind.

Ps. Ja ja OVN - jeg ved godt at du nu fik ret omkring google.
Alle mine oplysninger bliver nu trukket ud af gmail, og gemt på memorykort.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 19:28

Lav dig en mail i Ofir (nu forum) Den gider ingen hacke.

Du kan ikke gemme så meget når den er gratis, men den kan sende store filer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-11 19:36

Tak granner, men jeg har faktisk min egen mail i eget domæne, som ligger ude i byen.
Den kan ikke håndtere store mail, men det kan Skype.

Jeg vil jo gerne bruge google, men bare undgå at have adresselister liggende.
Men det er slut med at bruge gmail som opslagsbog som det hidtil har været.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-11 19:39

Og Granner - til rigtig store (flere Gb) har jeg en sød lille server stående, som dog ikke er alt for hurtig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 20:08

Jeg har opgivet G-mail, det er alt for forbandet bøvlet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 21:38

Citat
Som nogen har bemærket, er min gmail blevet hacket af en kineser.

Citat
Jeg har opgivet G-mail, det er alt for forbandet bøvlet.

Man KLAGER = over de GRATIS ting der er i den daglige tilværelse.

Om man har en PRO = betaling´s gmail, den ville helt sikkert kunne hackes
lige så LANGSOMT, men har i tænk over hvor og så videre i gemmer
jeres koder henne.

At jeg en sød lille server stående er lige noget hackere lige kan lide.
da den er lige så usikker, som et punkteret dæk,
ikke for at HACKE på nogen, men hvor er sikkerheden henne på en server = PRIVAT
Kunne tænke mig, at der muligvis har været brugt en PORTABLE udgave af et fildeling´s
program eller bare en/ et opkald med et gratis program, for at hjælpe andre.
?
SPYWARE = aflæsning af osv.

Må smutter igen , det gik så åbentbart ud over en der HAVDE (ønskede) SIKKER BANK/
eller bare ville gøre et forsøg PÅ SAMME

Men havde DU nu kørt en VIRTUEL UDGAVE af et styresystem + så meget andet.

Nå smutter igen, har ikke meget at give af _ mere

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 21:41

Citat
Men havde DU nu kørt en VIRTUEL UDGAVE

Kan såmæmd bare nævne SANDBOXIE (netbrowser)
alt hvad du kører gennem det program er enten VÆK + eller krypteret
når du logger af INTERNET/ programmet..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 21:47
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 21:48
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 21:48
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 21:49

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-11 09:50

Citat
Må smutter igen , det gik så åbentbart ud over en der HAVDE (ønskede) SIKKER BANK/
eller bare ville gøre et forsøg PÅ SAMME

Min bankforbindelse kører på sit eget Linux styresystem på en pendrive som ikke bruges til andet end netbank - altså ikke surfer rundt på snavsede sider.

Min lille server kører på en ældre computer med XP, og startes kun lige når den skal bruges.
Og ja - den har ikke nogen særlig sikkerhed, men er næsten altid slukket.

Måske køber jeg en Kinesisk motorcykel og forære den til en Kineser - så kan de lære det kan de.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-11 11:19

Kineser

Men men men nu har jeg smidt ham ud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-11 17:02

Desværre ar der været en som åbnede den fake-mail fra mig.

Så nu skal jeg rense maskinen ved hjælp af TeamViewer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-11 18:03

Eyvind

Skulle du ikke under alle omstændigheder have maskinen renset?
Du havde jo fået en kineser på besøg.

Jeg skrev jo til dig i en PM

Citat
ans

Dato : 07-06-11 08:09

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Eyvind.

Den 07.10.2005 inviterede du mig til en gmail, som jeg ikke fik taget i brug.

I går fik jeg en email fra dig. Det handlede om Canon EOS 50D købt i Kina. Det hele står på engelsk, så jeg tror ikke du har sendt den. Jeg klikkede heller ikke på det medfølgende link.
Og "din" email var også uønsket post.

Jeg ved ikke om du selv er klar over det. Jeg ville blot oplyse dig om det.

Så jeg havde åbnet den email, men ikke kilkket videre på det medfølgende link.

Er det nu min skyld, at du skal rense din maskine,efter at have haft besøg af en kineser ?

Jeg er ikke logget på kandu hver dag og havde ikke læst dette
http://www.kandu.dk/Spg156013.aspx

Men jeg tror ikke,at jeg er den eneste, der af dig blev inviteret til en "gmail" her på kandu, men jeg er ikke så godtroende,at jeg blot klikker videre på et link.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-11 19:00

Så jeg havde åbnet den email, men ikke kilkket videre på det medfølgende link.

Er det nu min skyld, at du skal rense din maskine,efter at have haft besøg af en kineser ?

1. Det er ikke gået ud over min computer.
2. Det er ikke her i min computer kineseren har været inde.
3. Kineseren har logget på ude hos Google (gmail) som om det var mig.
4. Google opdagede det, og lukkede kontoen.
5. Jeg kunne kun åbne min konto igen efter at have fået midlertidig adgang via en SMS
6. Her kan ses at kineseren har været der.
............... http://www.billedeupload.dk/photo/2011-06/7208a71d/googlekina.jpg.html
7. TeamViewer er et program jeg bruger til at styre andres computere, og jeg kan så herfra eks. rense en computer på Lolland..................altså når vedkommende bruger samme program og giver midlertidig tilladelse.
8. Hvis du havde klikket videre på den mail, var du måske blevet inficeret.
9. Men jeg aner faktisk ikke hvad den mail kunne forårsage, og vil heller ikke prøve.
10. Jo der er flere kanduer som har modtaget den mail........men vist ingen som har åbnet den.

Jeg er ikke logget på kandu hver dag og havde ikke læst dette
http://www.kandu.dk/Spg156013.aspx

Men jeg tror ikke,at jeg er den eneste, der af dig blev inviteret til en "gmail" her på kandu, men jeg er ikke så godtroende,at jeg blot klikker videre på et link.

Så Ans - det er ikke din skyld noget som helst.....................undskyld hvis du har fået det indtryk.

Eyvind.

Ps. Mit nye password til min mail er nu:
asnmdl7653737t8()(//&%¤¤##¤ghsdhluqeohefkjkjegqjkqwpoifiuhkolibojpØØØÆÅØ.
Tror jeg nok.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 10 point
Dato : 15-06-11 16:07

Ok Eyvind .... og tillykke med dit nye password

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-11 18:51

og bliver der mere vrøvl så laver jeg bare et tilfældigt password, som absolut ingen kender.
......................................men inden da, sætter jeg lige Gmail til at videresende, til en hemmelig mail uden password.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-11 16:12

Tak for svaret ans. Det er altid rart med en lykønskning.