/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Bulgarien i September.
Fra : gubbierne
Vist : 719 gange
200 point
Dato : 08-06-11 14:24

Hej.
Overskriften siger næsten det hele... Hvordan er vejret midt september i Bulgarien?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 14:36
Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 200 point
Dato : 08-06-11 16:21

Tidsforskellen er på 1 time og vejret er ca. 20 gr. måske i perioder lidt højere.
Soltimer gennemsnitlig ca. 240 timer for hele måneden.
Men vær opmærksom på, om du skal til Sofia (hovedstaden) eller ude ved sortehavet.
Og ved sortehavet skal du vide, at der sommetider er en stærk strøm gennem Hormutstrædet som kan give badeforbud pga. stærk strøm, det bekendtgøres ved forskellige farver flag på stranden, så orienter dig grundigt. jeg mener sort betyder badeforbud, men er ikke helt sikker. Der er enda livreddere stationeret på stranden af samme grund.
Sørg også for at din stivkrampe og difteritis vaccination er ok, (ikke mere end 10 år gammel).
Veksel penge på officelle vekselkontorer / banker (på gaden fupper de på mange måder), måske med udgåede pengesedler.
Køb vand på flaske (tjek proppen ikke er brudt) deres vand er anderledes end vores, og kan give ræsermave.
Alkohol promillen er den samme som herhjemme.
Håber i får en god ferie.

Godkendelse af svar
Fra : gubbierne

Dato : 16-06-11 21:16

Tak for svaret Klatterup. Vi valgte Tunesien i stedet