/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Store gryder
Fra : Nordsted1
Vist : 1119 gange
110 point
Dato : 08-06-11 09:12

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde gryder 10-15 L HVOR LÅGET KAN SIDDE FAST, noget a la patentglaslukning

Det skal ikke være de der pastagryder, men alm. store gryder.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-11 09:25

En trykkoger ?

Alle gryder har jo en form for kant så låget bliver liggende og ikke kan skubbes af eller falde af af sig selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 10:00

LuffeA... gryderne skal transporteres i bil og nogle gange i ujævnt terræn, derfor vil det være bedst, hvis jeg ved de sidder helt fast

10-15l chili con carne ud i bilen er ikke lige min "livret"

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 08-06-11 11:04

Har selv transporteret gryderetter i bilen med " almindeligt" låg med kant som nævnt.

Et rigtig kraftigt elastik fra grydens øre, over håndtaget på gryden, så det holdes fast sideværts, og ned til andet øre så er der højest lidt skvulp på låget.

Min erfaring som har holdt for mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 11:09

Tordenkalven... Den med kraftige elastikker er afprøvet, men de holdt ikke, om de har har været møre, ved jeg ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 16:17

Nordsted.

De gryder du efterlyser har jeg set i Jylland hos familie, og de fås i store størrelser.
Men jeg har ikke set dem på Sjælland.

http://www.alstrom.dk/product.asp?product=467

Det er en 15 l gryde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 16:34

Granner.... fedte fedte fedte, kan du mon spørge din jyske familie hvor de har købt gryderne??

Jeg kan desværre ikke se, at lågene kan sidde fast i det link fra alstrom

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 16:45

Vi skal til Jylland i løbet af sommeren og jeg ved at familien har de gryder med fastsiddende låg. Jeg får manden til at ringe til dem og spørge hvor de er købt. Jeg kunne godt selv tænke mig at få fat i et par stykker af dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 16:58

Det lyder rigtig dejligt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-11 19:55

Hva`med et par brugte gullashkanoner fra hjemmeværnet ?

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 08-06-11 20:09

Jeg vil foreslå dig at sætte den store gryde med indhold i en papkasse i bilen, så kan det aldrig gå helt galt. Det har vik gjort masser af gange.
mvh nusa

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 20:10

Så er der ringet og gryderne stammer fra Vamdrup. Så er det lige at finde ud af hvor i Vamdrup de er købt.

Men vi forsker videre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 20:47

LuffeA

Citat
Hva`med et par brugte gullashkanoner fra hjemmeværnet ?

De findes ikke mere

Nusa, nogle af gryderne har vi også varmekasser til, men det er nu alligevel nemmere bare at sætte gryderne i vognen, hvis vi ikke skal for langt, og synes bare det ville være smart, om vi kunne lukke låget så det kunne komme rasle af

Granner...du er min grydedetetiv

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-06-11 06:48

Hvad med et par klodser at stå på og så en lang skruetvinge fra bund til låg ?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 09-06-11 10:52

Behøver det at blive transporteret i gryden? Kan du ikke hælde det i en stor palsticbøtte med låg?
http://www.cshandel.dk/shop/opbevaringstoende-m-laag-2425p.html

Så er det jo lige til at hælde tilbage i gryden og varme det op

Ved ikke om de kan fåes mindre, men det er vel værd at undersøge....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 11:03

Snerose, ideen er som sådan god nok, men vi kan ikke varme maden op

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-06-11 21:08

Så er der nyt om gryderne, vi får besked på mandag/tirsdag hvor de er købt, men umiddelbart står der ingen navn på de gryder. Det er undersøgt. Så du må væbne dig med tålmodighed.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 21:10

Indtil videre, takker jeg, og væbner mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 21:10

Granner, nu er de store nok ik'?? 10-15 L??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-06-11 21:57

Jeg ved mere på mandag/tirsdag, men vi har sagt suppegryder. Og en suppegryde kan da ikke være under 10 l vel?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-11 22:33

Så er der nyt fra grydefronten. Gryderne med fastsiddende låg er købt i Kvikly i Vojens. Og det er flere år siden. Men Coop må vide det, det er det gamle FDB.

http://www.coop.dk/Vores%20varer.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-11 22:35

Tak for svaret granner01.Jeg prøver at spørge i Kvickly i morgen, det er nok det bedste bud, selv om jeg nu ikke er optimistisk, men nu har jeg da lidt at gå efter.... mange tak for ulejligheden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-11 11:57

Jeg ved at store gryder kommer fra bl.a. Tyskland. Der er en 15 l. Teflon gryde, men jeg ved ikke om fast låg. Jeg ved også at Kløverdal har store gryder, men det er helt bestemt med løse låg. Eva trio har måske.