/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Fjerne TDC Installationskasse på huset?!
Fra : Bjøsi
Vist : 844 gange
50 point
Dato : 07-06-11 11:05

Hej

Da vi ikke længere benytter os af TDC fastnet, vil jeg høre om der er nogen der ved om man kan få TDC til at fjerne boksen igen nu hvor man ikke bruger den længere?

Har selv en fornemmelse af, at det må man nok ikke. Men mon man så må klippe de telefonledninger der gør fra selv boksen og fordeler sig udvendigt på huset? Det er jo ikke særligt pænt at kigge på!!

Har prøvet at ringe til TDC adskillige gange. Men de tager simpelthen ikke telefonen

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-06-11 11:11

Alt EFTER kassen er dit eget, og det kan du gøre med hvad du vil.
Mht den lille grå kasse har jeg ladet den sidde - den ses alligevel ikke meget - og blot klippet forbindelsen ind i huset over, så den nemt kan retableres, hvis det bliver nødvendigt.
Jeg havde hele tiden den liggende i baghovedet med, at det er nok nemmere at få tilgivelse end tilladelse
så jeg gjorde det bare pænt og nydeligt !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-11 11:12

Sidder den udenpå ejendommen er det TDC`s ejendom, så nix pille.

Prøv at kontakte nærmeste TDC-butik istedetfor deres sløve hovedkontor.

Kommentar
Fra : Bjøsi

Dato : 07-06-11 11:19

...tak for svar. Jamen så ryger ledningerne af i aften!! Nu er det vel ikke sådan at man kortslutter noget væsentligt i selve kassen??

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 60 point
Dato : 07-06-11 11:23

det er ikke tilsluttet inde på centralen, så der sker ikke noget ved at klippe i dem.

Godkendelse af svar
Fra : Bjøsi

Dato : 07-06-11 11:25

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-06-11 11:26

... men for en god ordens skyld, så placer dem - eller bedre giv dem et lille stykke Gaffa - så de overklippede ender ikke rører hinanden.
Igen det der med at gøre tingene ordentligt