/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Keyboard til nybegynder
Fra : zith
Vist : 826 gange
200 point
Dato : 06-06-11 11:49

Hej
Jeg overvejer at begynde på at spille lidt keyboard men er som sagt nybegynder så ved intet om det men har forhørt mig om at jeg skal have 76 tangenter på hvis jeg skal spille klassisk musik.

Jeg har fået lidt forskellige priser at vide.

Yamaha v60 til ca 2600kr. inkl. stativ og høretlf.
Casio wk210 (Udgået) til 2000kr.
Casio WK6500 3600kr.

Men synes ikke jeg vil give over 2600kr for det.

Men håber der er nogen herinde der ved lidt mere end mig.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-06-11 13:03

76 tangenter, er det med de sorte også? spøg til side, jeg mener du kan komme langt med bare 6 oktaver som nybegynder, og det er 48 toner (hvide tangenter)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-06-11 13:09

Undskyld det er 42 toner (6x7 hvide tangenter) tæller du ½ tonerne med er det 5 sorte oveni for hvert oktav altså ialt 72 tangenter

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 200 point
Dato : 06-06-11 13:14
Kommentar
Fra : zith

Dato : 06-06-11 13:19

Okey så det er 72 man skal gå efter?

Det på qxl er det et godt et?

Jeg vil gerne have et hvor jeg kan sætte høretlf til og evt sætte det til pc'en

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-06-11 16:09

Citat
Men synes ikke jeg vil give over 2600kr for det.

Hmm det bliver svært, (et keyboard med god pianolyd)
de billige (under 2 - 4.000 kr) bliver du hurtig træt af lyden, og mister interessen,
er du seriøs, og vil fortsætte i længere tid , burde du investere noget mere,

vigtigt,.. køb et med VÆGTEDE tangenter, og tangenter i fuld størrelse,
(et absolut MUST til klassisk musik)

så lige dette på DBA.dk (må være alle tiders)... (88 tangenter)
http://www.dba.dk/midi-keystation-pro/id-74353183/

det SKAL tilsluttes en PC (har ingen forstærker indbygget)
og kræver en software (Cubase,. Logic,. FL Studio mm)
kan købes for få hundrede (jeg har flere forskellige)

med softwaren på din PC kan du spille naturtro piano, + 1000 vis andre instrumenter,
+ trommer, og optage det hele,. og brænde på CD, osv

http://www.youtube.com/watch?v=qRX37S_6bKc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=eYFIbwdV1pY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2e4tfwOb-_k
http://www.youtube.com/watch?v=BHCmNg2IjTY&feature=related

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 12-06-11 23:53

Under alle omstændigheder - hold dig til de gode mærker Yamaha eller Roland. Der er en masse billigt juks på markedet, som ikke holder ret længe.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-06-11 11:30

Havde planlagt at byde på det på QXL men da dagen så kom hvor den var ved at lukke glemte jeg det
:( Doh

Men i skal alle have mange for hjælpen nu er jeg blevet lidt klogere på hvad jeg skal gå efter.

Godkendelse af svar
Fra : zith

Dato : 14-06-11 11:31

Tak for svaret Kortoververden.