/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gurken eller Bohnen
Fra : svendgiversen
Vist : 454 gange
214 point
Dato : 05-06-11 18:30

Jeg fatter ikke, at man stadig ikke har fundet smittekilden,

hvis et helt dansk rejse selskab er blevet smittet på en restaurent i Lübeck,
så kan man da spørge, om de har spist agurker eller bønne spirer?

Og når man ikke oplyser restaurentens navn, så kan den jo godt lukke, men er det ikke fortjent??

Selv har jeg nu helt økologiske tomater, men ingen agurker, som jeg før har haft,
svært for gartnere, og også vi private, at prioritere...

Jeg skal ned at "spare" syd for grænsen i næste uge og grønt er jo sundt,
men hvad tør jeg købe der???

Det, der har gæret et par år, er nok det sikreste...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 05-06-11 18:47

Jo du har ret med det der har gæret.

Jeg har spist agurker og tomater i et væk, jeg har en lille spray flaske til disenficering, mine agurker og tomater får lige en tur af det og gnides lidt, derefter vaskes de i alm vand. og så spiser jeg med god apetit.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-06-11 18:54

VELBEKOMME...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-06-11 19:08

Citat
Det, der har gæret et par år, er nok det sikreste...

Medmindre det kommer ud ? begge veje, har smagt dårlig bryg.
Citat
Jeg fatter ikke, at man stadig ikke har fundet smittekilden,

Så noget om det på tv, og tænkte: mere måge lor_.

Aner faktisk ikke hvad det går ud på, men Japansk nedfald er vel for langt væk.

Spiser hvad jeg altid har gjort.
Ellers dør man jo af mangel på det ene eller andet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-06-11 09:23

Nu er det vist næsten sikker at det er Bønnespirer, synd for alle Agurke avlerne...

Jeg opfatter nu også agurker som mere sikre end bønnespirer.

Hvordan mon den pågældende gård har gødet sine bønnespirer?
eller er det rigtigt at smitten kan være kommet med frøene??

Det tror jeg ikke på, så er det jo farligt at så i sin køkkenhave...

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 214 point
Dato : 06-06-11 10:19
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-11 12:27

Jeg fatter stadig ikke, at man stadig ikke har fundet smittekilden,
har de syge danskere spist agurker eller bønnespirer i Lübeck?

Hvor svært kan det være??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-06-11 00:35

Æd Sild_

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-06-11 08:40

Tak for svaret Stouenberg.