/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Computer genstarter
Fra : troldenesdhb
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 05-06-11 14:38

Min pcer er begynt at genstarte uden advarsel. Det er både når jeg arbejder på den, men også hvis den bare står stille.

Jeg vil derfor undersøge om den står og bliver varm. Kender i et godt program som kan måle temperatur, hvor man efter en sådan genstart, kan genfinde tidspunktet og se hvad temperaturen var oppe på?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-11 14:46

I stedet for at vente med at den måske bliver varm så tag og rens den for nullermænd m.m. Den vil have godt af det da der altid er skidt i køleribber og andre steder der forhindrer luften i at cirkulere og lede varmen væk.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-11 14:47

Du burde kunne bruge SpeedFan, det kan indstilles til at lave en LOG fil
http://www.filehippo.com/download_speedfan/

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-06-11 18:47

Harddisk ligger omkring 45-51

Core 0 og 1 ligger på 45-52

både harddisk og core viser flammer i symbolfeltet ved de højeste temperature.

Jeg har renset pceren, og det ser ud til at blæseren kører fint. den viser mellem 1000 og 1280 rpm

Nogle ideer?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-06-11 19:16

Er det en stor blæser er det nok ok med de rpm, den der sidder på min kører 2100rpm!

Kan det mon ikke være grafikkortet der bli'r for varmt?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-06-11 19:31

BROK
????????????????????????

Bærbar eller.

???????????????????????

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-06-11 19:34
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-06-11 19:36
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-06-11 19:50

Det er en stationær

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-06-11 20:19

Hvis du LIGE gar renset den for støv og andet?

Så ville jeg se den efter for løse forbindelser, især RAM- klodserne
der skal altså ikke meget til, eventuelt lige tage dem ud og ind.
Der skulle vel ikke være en ledning (meget lille) til strøm/ dvale
der er røget ud af Mother Boardet = den store printplade.
Har du renset bagsiden også.

Kun et par foreslag.

Til sidst, kan det være en Virus/ Orm, der simpelthen bare driller dig
med at lukke din pc ned.
Prøv ALT - CTRL- DELETE og se om der kommer en eller anden
form for mærkelig AKTIVITET

Ellers burde det stå i din LOG, hvirfor den lukker ned
START/ højreklik på denne PC/ administrer = LOG eller enheds håndtering
anmærkninger er dem med FANER på = røde eller gule

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-06-11 20:25

Citat
kan genfinde tidspunktet og se hvad temperaturen var oppe på?

Men det jeg skriver, har intet med DET at gøre.
Tempen kan være sat for HØJT/ LAVT i din BIOS, så den får ORDRE til at lukke ned
for en vis TEMP = pas på med at ændre i BIOS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-06-11 21:49

Hvis..? ..og i så frem ..og så fald? ...der sidder en 'temperaturføler' på dit Bundkort, CPU, HD'er, Grafikkort ..osv. ???

Så bør du i Windows kunne aflæse denne temperatur med programmet:

EVEREST Home edition 2.20
..men dette progam er ikke længere supporteret = 'discontinued', men kan dog stadig hentes hér:

http://majorgeeks.com/download4181.html

Ps.

De fleste producenter af hardware 'garanterer' drifttemperaturer op til 90 grader celsius, men alt over ca. 60 grader celsius giver erfaringmæssigt ofte "driftforstyrrelser" !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-06-11 08:26

Tak for svaret Klaudi.

Den blev smidt ud, og jeg købte en ny.....................

Har senere prøvet at skifte grafikkort, harddisk og ram, men intet virker. Så nu er den røget helt ud.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-11 16:19

var så lidt, ok, det da os rart med noget nyt isenkram ind imellem