/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Australien via ophold i Singapore?
Fra : kondivand
Vist : 731 gange
50 point
Dato : 05-06-11 11:15

Jeg skal snart til Australien med familien, hvor vi skal rejse rundt i mobilhome.

Vi forventer at starte i Sydney, men er meget usikre på, om vi skal tage flyturen i et huk via Singapore eller om vi skal tage en overnatning i Singapore.

Er der nogen som har prøvet at flyve hele vejen i et huk eller er det bar et must med overnatning i Singapore.

Vi har 3 børn i alderen fra 8-15 år.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 05-06-11 11:27

Jeg ville tage mindst 2 overnatninger i Singapore, det er en rigtig spændende by.

En enkelt overnatning vil i fortryde, da i ikke vil få noget ud af det alligevel på grund af transport til og fra lufthavn osv.

Men undjer selv et ophold når i er på de kanter.

Men husk Singapore er en ren by og det giver en solid bøde bare at smide et stk. karamel papir, og hvad rygning angår så undersøg det lige inden det koster.

Nyd ferien og god tur - jeg er NÆSTEN ikke misundelig

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 05-06-11 11:35

Vi har det nok sådan, at vi helst vil bruge flest mulige feriedag i Australien. Derfor er spørgsmålet mere om det bliver en lidelse at rejse så langt uden ophold - vil man være total groggy ved rejse til Australien uden ophold i Singapore.

I vores foreløbige tilbud, så rejser man fra Frankfurt til Singapore. Her gøres der et kort ophold, hvor man i en time kan komme ud og strække benene, mens flyet tankes og gøres rent m.m. Herefter fortsætter rejsen til Sydney. Er det for harcore en tur?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-11 11:57

Hvis I ikke ønsker at se Singapore, så er det bare at tage det i et hug.... Så er flyveture heller ikke være.

Jeg har lige føljet med Singapore airline til Bal, der var super service om bord og det var muligt at sove lidt.

Hvis i laver stop undervejs, er der lige som at gå til tandlæge 4 gange med samme tand...

vh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-06-11 12:40

Strabadserne afhænger noget af hvem i flyver med.
Singapore airline kan varmt anbefales. Der er plads og service så fin at det ikke føles anstrengende.
Vælg dem selv om de skulle være en smule dyere.

Hvis i har et begrænset ophold undervejs, skal i absolut købe biletten hele vejen igennem med samme selskab. Ellers risikerer i at en forsinkelse med det ene selskab ikke kommer det andet ved.
Med billigbiletter er de i reglen tabt, hvis man kommer for sent.

Det må dog være noget I glæder jer til. Jeg er næsten ikke misundelig.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-06-11 13:53

Få turen overstået, jeg har taget turen til Bali (Australien er selvfølgelig lidt længere) med 2 stop i Frankfurt og Taipei, turen tog ialt 26 timer og vi havde et barn på 9 måneder med, der var INGEN problemer, så med børn i den alder burde der heller ikke være noget.

Accepteret svar
Fra : PeterLauridsen

Modtaget 25 point
Dato : 06-06-11 09:12

Min datter bor i Perth, Auistralien.
Vi har besøgt hende nogle gange og taget turen i et hug hver gang.
Min datters forlovede og kommende svigerfar var i London for at se Mancheste U spille mod Barcelona. De var der tre dage.
Konklusion. det kan sagtens lade sig gøre at rejse til Australien i et nug.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 21-07-11 20:15

Tak for svaret PeterLauridsen.