/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
cykle 7 km, hvor lang tid tager det?
Fra : nosunshine5
Vist : 17200 gange
20 point
Dato : 04-06-11 14:35

Jeg ved ikke lige hvor jeg skulle poste denne henne. Så her kom den så.

Det er på Fyns Land så de store bakker er der ikke tale om.
Hvor lang tid tager det at cykle 7 km? Sådan i almindeligt tempo, det er ikke et cykle eller motions løb. Jeg skal bare være fremme et sted på et bestemt tidspunkt.

Jeg ved der er en gennemsnits tid for almindelig gang. Men jeg har ikke kunne finde nogen for cykling, da det jo nok er individuelt. Men jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe en der normalt tager bussen alle steder og har for en gangs skyld tænkt sig at hive cyklen af stalden i morgen når jeg skal på besøg et sted hvor busserne ikke køre. ;)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-06-11 14:40

7 min ved 60 km i timen
14 min ved 30 km i timen
21 min ved 20 km i timen
28 min ved 15 km i timen som nok svare meget godt (ca 25 min ved moderat tempo)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-06-11 14:43

Et sted mellem 30 og 45 minutter...

ganghastighed er omkring 5 - 6 km/t
Normale mennesker cykler med ca. den dobbelte hastighed 10 - 15 km/t
Dem der cyker til job hver dag ligger på en hastighed på 15 - 20 Km/t

Så er der ikke medregnet lysregulering etc, men her kan du tilllægge ca. 30 sek i gennemsnit pr. lysregulering.

God tur.
vh Ben

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 30 point
Dato : 04-06-11 14:54

Hvis du kører til hverdag, f.eks. mellem hjem og arbejde ligeud uden stop ved lyskryds og ikke skal have sved på panden og ned af ryggen så beregn 25 min., men andres bud er ligeså godt og din cykels tilstand har også en indflydelse på dit tempo....Når du spørger er det vel fordi, at du ikke cykler til hverdag og så må du regne med 5 min pr. km.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 04-06-11 14:58

Tak for svaret ziggy99.
Jeg må hellere tjekke der er luft på dyret. Du har ret i jeg ikke cykler til daglig. Det er bus der er mit foretrukne. Men de bor lige i et hul mellem busruterne. Så er cykel nemmest.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-06-11 15:05

God tur