/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
pligt, nytte og dydsetik. Hvordan?
Fra : dayworker24
Vist : 1115 gange
200 point
Dato : 04-06-11 14:01

Jeg er lidt forvirret angående de 3 etikker, og hvornår og hvordan man kan sætte dem på forskellige cases.

Er der nogen der kort kan kommentere på, hvad de forskellige etikker indebærer.

hvis man for eksempel har denne case.
Hvordan og hvad for nogle etikker man kan sætte på casen, og hvornår?

Kim har autisme, og han ved ikke, hvilken dag på ugen det er, eller om det er sommer eller vinter. Men hvis han bare ser en talkombination en gang, glemmer han den aldrig, fortalte Hanne, der en dag opdagede, at Kim havde afkodet kortnummeret og den trecifrede sikkerhedskode på hendes dankort og brugt dem til at spille hasard på amerikanske spillesider. Tyve tusind kroner kostede det Hannes familie. Penge, som de ikke kunne få erstattet.
I dag har familien koblet Kims computer fra internettet, så han kun kan spille de spil, han har på hylderne

Håber der nogen kan kan oplyse mig lidt i forhold til dette.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 210 point
Dato : 04-06-11 14:07
Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 05-07-11 11:00

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-11 11:17

Tak for points, fik du svar?