/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ny afsendermailadresse
Fra : bauchmann
Vist : 836 gange
500 point
Dato : 04-06-11 12:28

Hej
Desværre måtte jeg annulere tidligere spørgsmål. Jeg formulerede mig ikke tydeligt så jeg håber det går denne gang.

Når man sender en mail vil min mailadresse fremgå. Jeg vil gerne lave den om, så afsenderen får en af mine andre mailadresser. Den jeg bruger nu, er lang som et ondt år, hvorimon den anden jeg har, er kort og præcis.

Jeg har Windows 7 og bruger i.e.

Er spøgsmålet ikke fyldestgørende, men husk det skal skæres ud i pap.

Stor hilsen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-06-11 12:45
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 12:48

Citat
afsenderen får en af mine andre mailadresser
du skriver at du bruger Internet Explorer så jeg gætter på at det er en webmail du læser og sender fra, og at du har flere mail konti, du skal så logge ind på den mailkonto med det navn som du ønsker at sende fra, og sende mails derfra.
Har jeg misforstået dit spørgsmål?
Selv har jeg 4 mail konti
en Hotmail
en Yahoomail
en mail konto fra udbyderen TDC
og min allerførste mail konto fra en lokal udbyder som stadig er aktiv
alle kan læses og sende mail fra med browseren, Internet Explorer eller i mit tilfælde Firefox, jeg bruger dem på skift til hvert sit formål

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 04-06-11 12:48

Du skal bare sende en mail fra den ønskede mail adresse som du ønsker at bruge fremadrettet. Så er det problem løst.
Alternativt kan du sende et link med den adresse som du vil erstatte.
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 13:03

Hvis du bruger TDC mail og ikke fra andre udbydere, hvorfor annullerede du så dit første spørgsmål? Klaudi kom med løsningen - du opretter da bare en ny mail adresse hos TDC med et kortere navn før og/eller efter @ du har mulgihed for at oprette op til 5 konti

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 13:14

Klik på http://mail.tdc.dk og log ind, klik på Indstillinger og klik på Mailadresser der kan du klikke på Opret for at oprette en ny adresse
Citat
Info:
Her kan du oprette forskellige mailadresser til din mailboks, fx en mailadresse til arbejde og en mailadresse til privat brug. Du har også mulighed for at rette en eksisterende mailadresse. Hvis du har mere end én mailadresse tilknyttet din mailboks, kan du også slette en mailadresse eller flytte en mailadresse til en af dine andre mailbokse hos TDC.
når jeg klikker på Opret står der følgende
Citat
Når du opretter din mailadresse, er det en god idé at vælge noget som er let at huske, fx fornavn, efternavn, firma eller initialer - så har andre også lettere ved at huske din adresse.

Din mailadresse kan fx se således ud:

* fornavn@mail.dk
* efternavn@mail.dk
* fornavn.efternavn@mail.dk
* initialer@mail.dk
* firma@mail.dk

Bemærk følgende:

1. Oprettelsen sker inden for 5 minutter (efter at du har klikket på "Gem").
2. For at kunne bruge denne nye mailadresse som afsenderadresse ifm. dit "almindelige" mailprogram (fx Outlook Express), skal du i dit "almindelige" mailprogram erstatte din gamle afsenderadresse med den nye mailadresse. Du kan hente hjælp til denne ændring her.
og på linjen hvor jeg kan skrive den nye mailadresse kan jeg vælge domæne, den korteste er @c.dk altså du kan få en mail adresse som hedder bauchmann c.dk kortere kan det vist ikke være, der er mange andre muligheder i domæner både korte og lange

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 04-06-11 13:48

Hej o.v.n.
I dit svar at jeg kan hente hjælp her. Er det dit svar under det du skriver under hvor du har indrammet eller skulle der have været et link. Det han godt være spørger dumt, men jeg er ingen specialist inden for computere.
Torben

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 04-06-11 15:59

Du spørger ikke dumt, man skal jo lære før man kan, og så er det jo nødvendig at spørge for at lære.
Hvis du klikker på linket kommer du ind på TDCs webmail, du skriver at du har TDC som udbyder og bruger en e-mail konto oprettet hos dem, du har mulighed for at have 5 forskellige e-mailadresser hos TDC og så er det at jeg (og Klaudi i det forrige spørgsmål) foreslår at du opretter en e-mailadresse mere, så har du brugt 2 af de 5 muligheder, de indrammede citater er hvad der står på siden inde på TDC s webmail når jeg er logget ind som forklaring på hvordan og hvorledes man opretter en ny e-mailadresse, der er mange muligheder for at få en ny TDC mailadresse men du risikerer at støde på en mulighed som er optaget af en anden, så er det bare at forsøge med en anden ny e-mailadresse i stedet for.
Du skriver at du bruger Internet Explorer og så har du allerede en TDC log ind og den logger du ind med og opretter en ny e-mailadresse.
Hvis du læser og sender e-mail med et program som for eksempel Outlook Express eller Outlook så burde du skrive det for ikke at forvirre os for så skal du først have en TDC log ind for at bruge deres webmail i Internet Explorer, hvis det sidste er tilfældet så er her en forklaring på hvordan du får en TDC log ind:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23525
sig til når du er klar til mere forklaring, og husk at komme med ALLE oplysninger om hvad du bruger og hvordan du gør, så vi ikke snakker forbi hinanden

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 04-06-11 16:27

Tak for svaret o.v.n.. Endelig lykkedes det. Det var et godt svar du kom med. Det skulle fungere perfekt men hvis det ikke er forandring. Jeg sender lige yderligere 500 point. Du forstod at skære det ud i pap, så selv jeg kunne forstå det.

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 16:38

Selv tak - husk at sende en e-mail til alle som skal kende din nye adresse

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-06-11 16:41

Jeg si'r mange tak