/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hvor er der fladfisk
Fra : carina94
Vist : 4891 gange
50 point
Dato : 04-06-11 11:22

Vil gerne havde drengen med ud og fange fladfisk fra kysten/mole/havn. Nogen der kender et godt sted nær århus. Har prøvet ved århus havn pier 2 og ved studstrupværket der er der vist ingen flade .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-11 11:30

Det vil jeg/ingen oplyse, hvis du har fundet det, hold det hemmeligt...

Kommentar
Fra : Fiskervedtofte

Dato : 04-06-11 16:41

I øjeblikket er der flade overALT.
Jeg kender ikke lige de østjyske lokaliteter, men med mindre algerne har taget livet af dem skal de være til at finde.
Spørgsmålet er om du har gjort det tilstrækkeligt attraktivt for de flade at bide, det er mange år siden at et blylod og en krog var alt der skulle til. Der er de senere år kommet mange forskellige tackler på markedet hvad der virker bedst afhænger af dagen.
Agnen skal så vidt muligt være frisk enten sandorm eller bedre børsteorm, endelig findes der syntetiske agn, men jeg har ikke den store fidus til det.
Steder med lidt dybt vand burde fungere, så jeg tror også der er fisk i havnen. ellers prøv krak kort luftfoto og find et sted hvor lyst møder mørkt. Jeg har f.eks fundet æbeltoft havn som jeg ville prøve, specielt molem mod vest ser spændende ud.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 04-06-11 20:51
Accepteret svar
Fra : Trille7

Modtaget 50 point
Dato : 09-06-11 20:32

Jan4100 Tak for tippet med den side der..

Til Carina94.

Af de steder der er markeret, har jeg prøvet 5-6 af dem.. Dem jeg varmest kan anbefale af de steder er.: Kongsgårde 20, Isgård 17, Eg Strand 18 og Begstrup vig 19.

Men kan du generelt anbefale Begstrup Vig, og kan du nu finde et sted, som har et vandløb i nærheden, ja så et det faktisk endnu bedre, da de store fladfisk som hovedsaligt yngler, de ligger sig nemlig ind på lavt vand, som fx et vandløb, og og der gyder de så. Du kan være heldig, at finde en af dem som udelukkende ligger på bunden og gyder. De er meget, meget store, og de er som regel på 20-40 cm vand. Men lige en advarsel eller information, kald det hvad du vil ss Skulle du se en, så lad være med at bruge krudt på at fange den. For det første, så smager de ikke af noget som helst, ved godt at det er fristende med så meget fisk i bare en fisk.. Men der er ingen smag overhovedet i den. Den har jo i årevis bare ligget på bunden, og bare gydet, ingen bevægelse, ihvertfald begrænset. Men de er så til gengæld nemme at fange, da de ikke rører sig ud af flækken. Men det er synd at tage den, da den kan nå at smide mange unger af sted inden at den dør naturligt. Dem vil vi jo meget hellere fange..!! Bare lige en lille information.

Omkring Skødshoved Flak 16, mener ikke at det er lige der hvor den er markeret, men et lille stykke derfra, går der en lille å ud til vandet, der har du et rigtigt godt sted, med rigtige mange flade fisk..

Så er der Egå Strandvej, men der kan der godt være rigtigt mange mennesker, men der er der også et vandløb i nærheden, så det er heller ikke et helt tosset sted..

Men rigtig god fisketur..

Trille

Godkendelse af svar
Fra : carina94

Dato : 10-06-11 13:34

Tak for svaret Trille7. fin info med steder og ideer.